Nordea Rahoitus Suomi ostaa Sonera Gatewayn rahoitusliiketoiminnan

Nordea Rahoitus Suomi ostaa Sonera Gatewayn rahoitusliiketoiminnan Nordea Rahoitus Suomi Oy ostaa Sonera Oyj:n kokonaan omistaman Sonera Gateway Oy:n rahoitusliiketoiminnan. Rahoitusliiketoiminnan kaupalla Nordea Rahoitus Suomi Oy:lle siirtyy noin 115 miljoonan euron leasingomaisuus ja sitä koskevat vuokrasopimukset. Kaupan toteutuminen edellyttää kilpailuviranomaisten hyväksyntää. Kaupan mukana 15 Sonera Gateway Oy:n työntekijää siirtyy Nordea Rahoitus Suomi Oy:n palvelukseen vanhoina työntekijöinä. - Nordea Rahoituksen strategian yhtenä kulmakivenä on mahdollistaa yrityksille niiden tiettyjen toimintojen ulkoistaminen. Toteutettava liiketoimintakauppa ja siihen olennaisesti kuuluva tuleva yhteistyö toteuttavat näitä päämääriä, Nordea Rahoituksen varatoimitusjohtaja Jukka M. S. Salonen toteaa. Kaupan ja sopimuksen ulkopuolelle jää Sonera Gateway Oy:n kehittämä sähköinen hankintapalveluiden järjestelmä Sonera®Gateway. Nyt syntyvällä yhteistyöllä osapuolet kehittävät yrityksille tarjottavien rahoituspalveluiden toteutusta myös Sonera®Gatewaylle. -Solmitun yhteistyösopimuksen myötä Soneralla on mahdollisuus tarjota rahoitusvaihtoehtoja asiakkailleen myös Nordea rahoitusyhtiöiden muissa toimintamaissa: Ruotsissa, Tanskassa, Norjassa, Baltian maissa ja Puolassa. Nordea rahoitusyhtiöiden tase on noin 10,5 miljardia euroa ja yhtiöt työllistävät noin 1 200 työntekijää. Lisätietoja: Jukka M. S. Salonen, varatoimitusjohtaja, Nordea Rahoitus Suomi Oy, puh.(09) 185 89100 ------------------------------------------------------------ Lisätietoja saat osoitteesta http://www.waymaker.fi Seuraavat tiedostot ovat ladattavissa: http://www.waymaker.net/bitonline/2002/05/02/20020502BIT00210/wkr0001.doc http://www.waymaker.net/bitonline/2002/05/02/20020502BIT00210/wkr0002.pdf