• Nordea/

Nordea tuo markkinoille luotettavan ja turvallisen palvelun yritysten väliseen sähköiseen kauppaan Nordea on ensimmäinen pohjoismainen pankki, joka ottaa käyttöön maailmanlaajuisen Identrus-järjestelmän. Se myös ensimmäisenä pankkina toteuttaa SWIFTin uuden TrustAct-sanomanvälityspalvelun. Järjestelmän kautta lähetetyt viestit allekirjoitetaan, varmistetaan, aikaleimataan ja rekisteröidään digitaalisen varmenteen avulla. - Uusi palvelu tuo Nordean nykyiseen laajaan laskutus- ja maksupalveluvalikoimaan rajat ylittävät ominaisuudet, joten Nordean asiakkaiden on mahdollista tehdä sähköistä kauppaa kaikkialla maailmassa turvallisesti, sanoo Pentti Mansukoski, joka vastaa Nordean Cash Management -palveluista. - Järjestelmän turvallisuuden ja varman asiakastunnistuksen puuttuminen ovat olleet yksi suurimmista maailmanlaajuisen Internet-pohjaisen sähköisen kaupan kasvun esteistä. Onnistuneen pilotin jälkeen Nordea tarjoaa nyt näitä luotettavia ja turvallisia palveluita yritysten väliseen kauppaan. Pilotti toteutettiin yhteistyössä FishMarketin kanssa. FishMarket on kauppapaikka, jonka osakkaat edustavat yhteensä 10 prosenttia kalan maailmanlaajuisesta kaupasta. Nordea käyttää SWIFTin sähköisen kaupankäynnin palveluita, jotta FishMarket voi tarjota kansainvälisille jäsenilleen luotettavia huutokauppapalveluita. Näissä palveluissa maksu voidaan suorittaa välittömästi ja likviditeetin hallinta on entistä parempi. Identrusin järjestelmässä henkilöllisyyden tunnistus ja sanomanvälitys on täysin varmennettu. Kaupanteko on näin nopeampaa ja luotettavampaa ja uusien finanssipalveluiden kehittäminen on siten myös mahdollista. Lisätietoja: Pentti Mansukoski, johtaja, Cash Management, (09) 165 56586 Olli Kähkönen, Concept Manager, Cash Management, (09) 165 53246 www.nordea.com/cm www.identrus.com www.fishmarket.no ------------------------------------------------------------ Lisätietoja saat osoitteesta http://www.waymaker.fi Seuraavat tiedostot ovat ladattavissa: http://www.waymaker.net/bitonline/2001/10/23/20011023BIT00570/bit0001.doc http://www.waymaker.net/bitonline/2001/10/23/20011023BIT00570/bit0001.pdf