Nordea yhteistyöhön IBM:n kanssa

Nordea yhteistyöhön IBM:n kanssa Nordea käynnistää neuvottelut yksinoikeudella IBM:n kanssa yhteistyöstä tietoteknisessä tuotannossa Nordea on jo aiemmin ilmoittanut yhtenäistävänsä tietoteknisen tuotantonsa. Konserni on nyt käynnistänyt neuvottelut yksinoikeudella IBM:n kanssa vauhdittaakseen tietoteknistä muutosprosessia ja hyödyntääkseen IBM:n investointeja Nordean tietoteknisen tuotannon kulujen pienentämiseksi. Olennaisena osana yhteistyötä Nordea aikoo muodostaa IBM:n kanssa yhteisyrityksen tätä hanketta varten. - Yhteistyö IBM:n kanssa nopeuttaa yhtenäistämistä ja antaa meille mahdollisuuden hyödyntää IBM:n kansainvälistä kokemusta tämän kaltaisten suurten muutosprosessien läpiviemisessä. Samalla saavutamme alkuperäistä suunnitelmaamme paremman lopputuloksen, kun riskit jaetaan ja IBM vastaa siirtymävaiheen investoinneista, sanoo konsernin tietotekniikan johtaja Jarle Haug. Ratkaisu perustuu IBM:n e-business on demand -palveluun. Se antaa Nordealle mahdollisuuden seurata ja valvoa tietotekniikan käyttöä, kun kapasiteetti ja liiketoiminnan tarpeet voidaan yhdistää joustavasti. Neuvottelut pyritään saamaan päätökseen ja yhteistyö aloittamaan vuoden 2003 kolmannen neljänneksen aikana. Yhteisyrityksen tavoitteena on hyödyntää osaamista kaikissa neljässä Pohjoismaassa. Konsernin yhteiset tietotekniset laitteistot sijoitetaan Ruotsiin perustettavaan tietoteknisen tuotannon keskukseen. Lisätietoja Jarle Haug, Nordea, konsernin tietotekniikan johtaja, +46 8614 7918 Leif Lindqvist, IBM, Global Services, johtaja, Pohjoismaat, +46 8 793 4570 Lauri Peltola, Nordea, viestintäjohtaja, (09) 165 42324 Ari Voutilainen, IBM Finland, Corporate Communications Manager, 040 511 8444 ------------------------------------------------------------ Tämän tiedon Teille välitti Waymaker, http://www.waymaker.fi Seuraavat tiedostot ovat ladattavissa: http://www.waymaker.net/bitonline/2003/05/26/20030526BIT00240/wkr0001.doc http://www.waymaker.net/bitonline/2003/05/26/20030526BIT00240/wkr0002.pdf