• Nordea/

Nordealla on kaksi miljoonaa verkkopankkiasiakasta - uusi tavoite 2,7 miljoonaa

Nordealla on 2 miljoonaa verkkopankkiasiakasta - uusi tavoite 2,7 miljoonaa asiakasta Nordean verkkopankkipalvelu Solon asiakasmäärä on ylittänyt kahden miljoonan rajan. Solo on maailman verkkopankkien ylivoimainen ykkönen käyttömäärillä mitaten. Solo-palveluihin kirjaudutaan jo yli 5 miljoonaa kertaa kuukaudessa. Solo tarjoaa maailman monipuolisimman valikoiman finanssituotteita ja - palveluita, ja se on myös maailman suurimpia verkkopankkeja. Nordean konsernijohtaja Hans Dalborgin mukaan konttoriverkosto ja verkkopankkipalvelut täydentävät toisiaan monikanavaisessa jakelustrategiassa. Dalborg ei usko Internet-pankkiin erillisenä liiketoimintana. -Konsernimme oli aikaisin liikkeellä käynnistämässä verkkopankkitoimintaa. Nyt meillä on etulyöntiasema, jota vielä vahvistaa matkapuhelinten nopea kehitys ja yleistyminen. Uusia palveluja ja käyttäjiä tulee koko ajan lisää. Nordean verkkoasiakkaiden määrän arvioidaan kasvavan 2,7 miljoonan tuntumaan vuoden 2001 loppuun mennessä. -Maailmalla yleisesti verkkopankkeihin tehdyt suuret investoinnit eivät korvaa henkilökohtaisten asiakassuhteiden tuomaa sitoutumista, Dalborg sanoo. - Onnistunut ratkaisu on teknisen kehityksen ja henkilökohtaisen palvelun oikeanlainen yhdistäminen. Tämän hetkinen Nordean verkkoasiakkaiden määrä jakautuu maittain seuraavasti: Suomi 973 000, Ruotsi 681 000, Tanska 248 000 ja Norja 142 000 asiakasta. Solo on maailman ylivoimaisesti käytetyin verkkopankki. Nordean verkkopankkiasiakkaat kirjoittautuvat palveluun jo yli 5 miljoonaa kertaa kuukaudessa ja maksavat palvelulla lähes 6 miljoonaa laskua. Verkko- osakekauppaa käyvien asiakkaiden määrä on jo yli 200 000. Tanskassa asiakkaiden määrä on 66 000, Suomessa 66 000, Ruotsissa 55 000 ja Norjassa 13 000. Solo-torilla voi tehdä ostoksia 500 kaupassa ja se on yksi Pohjoismaiden vilkkaimpia sähköisiä kauppapaikkoja. -Tavoitteemme on tarjota yhä parempia ja yksilöllisempiä palveluita asiakkaille. Keskeistä tässä on henkilökohtaisen pankkineuvojan palveluiden täydentäminen verkosta saatavilla personoiduilla palveluilla ja lisäarvopalveluilla. Toisen sukupolven Solo on jo prototyyppinä suunnittelijoiden tietokoneissa, Nordean verkkopankista vastaava varatoimitusjohtaja Bo Harald sanoo. Harald on tyytyväisenä pannut merkille konsernin verkkopankkitoiminnan nauttiman maailmanlaajuisen arvostuksen. Konserni on saanut palkinnot viime aikoina muun muassa parhaasta online-liiketoimintastrategiasta (The Banker), parhaasta monikanavaisesta pankkipalvelusta (Banking Technology), parhaasta pohjoismaisesta pankista (Euromoney) ja parhaasta Internet- pankista (Euromoney.com). Lisätietoja: Bo Harald, varatoimitusjohtaja, (09) 165 42256, 050 64101 Antti Tainio, elektroniset palvelut, (09) 165 25154, 050 685 47 Lauri Peltola, konserniviestintä, (09) 165 42324, 050-3241445 Erik Evrén, konserniviestintä, +46 8 614 8611, +46 709 465389 Jens Bekke, konserniviestintä, + 45 3333 3968, +45 2066 3968 ------------------------------------------------------------ Lisätietoja saat osoitteesta http://www.bitonline.fi Seuraavat tiedostot ovat ladattavissa: http://www.bit.se/bitonline/2000/12/15/20001215BIT00400/bit0001.doc http://www.bit.se/bitonline/2000/12/15/20001215BIT00400/bit0002.pdf