Nordealta maksamisen ratkaisu Fitbit- ja Garmin-älykelloihin

Report this content

Nordea on ottanut käyttöön puettavilla Fitbit- ja Garmin-älylaitteilla* käytettävän lähimaksuratkaisun. Uusi palvelu on osa parannettua Nordea Wallet -sovellusta. Se tarjoaa asiakkaille nopean, kätevän, helpon ja turvallisen maksamistavan.

Palvelua voivat käyttää kaikki asiakkaat, joilla on henkilöasiakkaan Nordea Mastercard tai Visa Debit- tai Visa Electron -kortti Suomessa, Ruotsissa tai Tanskassa. Nordea liittää ensimmäisenä pohjoismaisena pankkina sekä Visa- että Mastercard-kortit Garmin Pay ja Fitbit Pay -toimintoon.

Uusi Nordea Wallet -maksusovellus on aiempaa helppokäyttöisempi, siinä on uusi yleisnäkymä ja se tukee korttien liittämistä puettaviin älylaitteisiin. Lähiaikoina otetaan käyttöön lisää ominaisuuksia, kuten kuittien tallennustoiminto.

Tänään julkistettu ratkaisu on osa Nordean kunnianhimoista tavoitetta tarjota asiakkailleen laadukkaita digitaalisia palveluja ja mobiilipankkipalveluja. Aiemmin Nordea on tuonut asiakkaidensa käyttöön myös Apple Pay -palvelun. Uusi maksutapa hyväksytään miljoonissa kaupoissa, joissa lähimaksaminen on käytössä. Korttitietoja ei välitetä kauppiaille eikä Fitbitille tai Garminille, joten asiakkaan tiedot ovat turvassa.

”On hienoa, että voimme yhdistää voimamme alojensa parhaiden brändien eli Mastercardin ja Visan korttien sekä Garminin ja Fitbitin puettavan teknologian kanssa. Näin voimme tarjota asiakkaillemme helpoimmat ja nopeimmat maksamiskokemukset Nordea Walletin avulla”, sanoo Valtteri Korhonen, Nordean korteista vastaava johtaja Suomessa.

”Esimerkiksi Fitbitin ja Garminin puettavien älylaitteiden avulla on helppo tehdä ostoksia missä tahansa suoraan ranteesta. Nyt asiakkaat voivat lähteä kuntosalille, juoksulenkille tai vaikkapa vain kävelylle – ilman puhelinta tai lompakkoa – ja tehdä silti ostoksia.”

”Olemme erittäin iloisia tästä mahdollisuudesta tehdä yhteistyötä Nordean kanssa. Markkinat kypsyvät nopeasti, ja yhä useammat haluavat luopua käteisen käytöstä sekä turvallisuuden että helppouden vuoksi. Meillä on suuri määrä urheilua ja kuntoilua harrastavia asiakkaita, jotka haluavat tehdä sekä tavanomaisista päivittäisistä rutiineista että urheilusta, kuten juoksusta, pyöräilystä ja golfista, sujuvampaa ja turvallisempaa. He eivät halua käyttää maksamiseen käteistä tai matkapuhelinta”, Garmin Nordicin markkinointijohtaja Marcus Bjärneroth sanoo.

*Yhteensopivat älykellot: Fitbit Ionic, Garmin vivoactive 3, Garmin Forerunner 645 ja Garmin Forerunner 645 music

Lisätietoja:

Valtteri Korhonen, korteista vastaava johtaja, valtteri.korhonen@nordea.com, p. 050 433 3457
Satu Malkamäki, konserniviestintä, satu.malkamaki@nordea.com, p. 050 448 1182

Avainsanat: