Nordean hallitus päättää varsinaisen osingon maksamisesta 1. lokakuuta

Nordea Bank Oyj
Pörssitiedote – Muut pörssin sääntöjen nojalla julkistettavat tiedot
16. syyskuuta 2021 klo 14.15 Suomen aikaa

Nordean hallitus päättää 1. lokakuuta 2021 varsinaisen osingon maksamisesta vuoden 2021 varsinaisen yhtiökokouksen antaman valtuutuksen mukaisesti.

Euroopan keskuspankki ilmoitti 23. heinäkuuta 2021, että pankkien osingonmaksun rajoittamista koskevan suosituksen voimassaolo päättyy 30. syyskuuta 2021. Näin ollen Nordean hallitus päättää 1. lokakuuta varsinaisen osingon maksamisesta vuoden 2021 varsinaisen yhtiökokouksen antaman valtuutuksen mukaisesti. Vuoden 2021 varsinainen yhtiökokous valtuutti hallituksen päättämään enintään 0,72 euron varsinaisesta osingosta (0,33 euroa tilikaudelta 2019 ja 0,39 euroa tilikaudelta 2020), joka maksettaisiin syyskuun 2021 jälkeen. Osingon täsmäytyspäivä on 5. lokakuuta 2021 ja aikaisin mahdollinen maksupäivä on 12. lokakuuta 2021.

”Olemme tyytyväisiä siitä, että Nordea voi pian taas jatkaa normaalia osingonmaksua. Tiedämme, että Nordean osakkeenomistajat, mukaan lukien eläkeyhtiöt ja yli 500 000 yksityishenkilöä Pohjoismaissa, arvostavat vakaata ja säännöllistä osinkotuottoa. Osingonmaksut, joista hallitus päättää ensi kuussa, ovat näin ollen suureksi hyödyksi pohjoismaisille talouksille ja yhteiskunnille”, Nordean konsernijohtaja Frank Vang-Jensen sanoo.

Osingonmaksun vahvistumisesta tiedotetaan sen jälkeen kun hallitus on tehnyt siitä päätöksen.

Lisätietoja:

Matti Ahokas, sijoittajasuhteet, 09 5300 8011
Konserniviestintä, 010 416 8023 tai press@nordea.com

Tässä pörssitiedotteessa annetut tiedot on annettu julkistettavaksi yllä mainittujen yhteyshenkilöiden välityksellä 16. syyskuuta 2021 klo 14.15 Suomen aikaa.

Nordea on johtava pohjoismainen yleispankki. Olemme auttaneet asiakkaitamme toteuttamaan unelmiaan jo 200 vuoden ajan. Haluamme olla vahva ja henkilökohtainen kumppani raha-asioissa ja tarjota merkityksellisiä palveluita sekä asiakkaillemme että yhteiskunnille, joissa toimimme. Nordean osake noteerataan Nasdaqin pörsseissä Helsingissä, Kööpenhaminassa ja Tukholmassa. Lue lisää osoitteessa nordea.com.