Nordean hallitus päätti fuusiosuunnitelmien toteuttamisesta

Nordea Bank AB:n (publ) hallitus on tänään päättänyt jatkaa Nordean ja sen tytärpankkien Nordea Pankki Suomi Oyj:n, Nordea Bank Danmark A/S:n ja Nordea Bank Norge ASA:n fuusioprosessia siten, että fuusiot saadaan päätökseen vuoden 2017 alkuvaiheessa.

Kaikki viranomaishyväksynnät Nordea Pankki Suomen ja Nordea Bank AB:n fuusion toteuttamiseksi on saatu. Tanskassa ja Norjassa prosessi etenee rakentavassa hengessä.

Fuusioiden perusteet ovat ennallaan ja niistä on kerrottu aikaisemmissa tiedotteissa.

Lisätietoja:

Rodney Alfvén, sijoittajasuhteet, +46 72 235 05 15
Kati Tommiska, konserniviestintä, 09 4245 1006

Avainsanat:

Yrityksestä

Nordea luo kiinteitä suhteita asiakkaisiin ja yhteiskuntaan vahvan sitoutumisen kautta. Tarjoamme pankkipalveluja, joiden avulla ihmiset voivat saavuttaa tavoitteitaan ja toteuttaa unelmiaan. Nordea on Pohjoismaiden suurin pankki ja markkina-arvolla mitattuna yksi Euroopan 10 suurimmasta finanssipalveluyrityksestä. Nordealla on noin 11 miljoonaa asiakasta. Nordean osake noteerataan Nasdaqin pörsseissä Helsingissä, Kööpenhaminassa ja Tukholmassa. Lue lisää osoitteessa nordea.com.