• Nordea/

Report this content

Nordean lunastustarjouksen LG Petro Bankin osakkeista on hyväksynyt 99,5 % osakkeista Nordea teki lunastustarjouksen puolalaisen LG Petro Bank S.A.:n koko osakekannasta 1. lokakuuta 2002. Lunastustarjouksen viimeinen voimassaolopäivä oli 17. lokakuuta 2002. Tuolloin 99,5 prosenttia osakkeista oli hyväksynyt tarjouksen, joten tarjouksen toteutumiseen vaadittava vähimmäismäärä oli saavutettu. Kauppa saatetaan päätökseen lokakuun loppuun mennessä. Nordea yhdistää LG Petro Bankin ja muun toimintansa Puolassa, kun tarvittavat viranomaisluvat on saatu. "Voimme nyt saattaa päätökseen LG Petro Bankin oston ja yhdistää LG Petro Bankin nopeasti Nordea Bank Polskaan", sanoo Nordean Puolan ja Baltian maiden toimintojen johtaja Thomas Neckmar. "Tämä vahvistaa asemaamme Puolan johtavana pohjoismaisena pankkina. Samalla voimme parantaa pohjoismaisille, kansainvälisille ja puolalaisille yrityksille, niiden henkilöstölle ja muille henkilöasiakkaille tarjoamaamme palvelua." LG Petro Bank kuuluu Puolassa 20 suurimman pankin joukkoon. Pankilla on yli 160 000 henkilö-asiakasta. Useat Puolan suurimmista yrityksistä ovat myös pankin asiakkaita. Pankki on edustettuna Puolan suurimmissa kaupungeissa. Sillä on 29 konttoria ja 17 kiinnitysluottoja hoitavaa toimipistettä. Henkilöstömäärä on 800. Tällä hetkellä Nordea omistaa Puolassa Nordea Bank Polskan, joka on muodostettu BWP-Unibankista ja Bank Komunalnysta. LG Petro Bankin hankinnan jälkeen Nordea on yksi Puolan 15 suurimmasta rahoituspalvelujen tarjoajasta ja sillä on 50 konttoria ja 17 kiinnitysluottoja hoitavaa toimipistettä. Pankki on edustettuna kaikissa Puolan suurimmissa kaupungeissa. Toinen lunastustarjous LG Petro Bankin lopuista osakkeista tehdään lokakuun 2002 loppuun mennessä. Tarjoushinta on sama kuin ensimmäisessä lunastustarjouksessa eli 21 zlotya osakkeelta. Tarjouksen voimassaoloaika on kolmekymmentä päivää. Liikkeessä olevien osakkeiden kokonaishinnaksi muodostuu 467 miljoonaa zlotya (115 miljoonaa euroa). Lisätietoja: Thomas Neckmar, johtaja, Puola ja Baltia, +46 8 614 79 30 Erik Evrén, konserniviestintä, +46 8 614 8611 ------------------------------------------------------------ Lisätietoja saat osoitteesta http://www.waymaker.fi Seuraavat tiedostot ovat ladattavissa: http://www.waymaker.net/bitonline/2002/10/21/20021021BIT00120/wkr0001.doc http://www.waymaker.net/bitonline/2002/10/21/20021021BIT00120/wkr0002.pdf