Nordean Maataloussäätiöltä 27 stipendiä

Nordea Pankin Maataloussäätiö jakoi 27 stipendiä maa- ja metsätalouden sekä niihin läheisesti liittyvien alojen korkeakouluopiskelijoille. Stipendien yhteisarvo on 14 000 euroa.

Helsingin yliopiston Maatalous-metsätieteellisen tiedekunnan Taloustieteen laitoksen vuoden 2019 parhaan maisterintutkielman stipendillä palkittiin Hanna Friman työstään ”Johtaminen ja työhyvinvointi virtuaalitiimeissä”.

Lisäksi Säätiö palkitsi kolme muuta Taloustieteen laitoksen maisterintutkielmaa, jotka olivat:

• Aino Friman työstään ”The Economic effects of food loss and food waste reduction on the regional economic of South Ostrobothnia : A General equilibrium Approach”
  • Juha Ikonen työstään ”Maatalousyrittäjien suhtautuminen riskiin”
  • Arttu Koivulahti työstään ”Riskitehokas peltokasvien tuotantoyhdistelmä lyhyellä aikavälillä”

Valmisteilla olevan opinnäytetyön stipendi jaettiin:

• Siiri Erjalalle työstään ”Maatilayrittäjän johtamisominaisuudet ja taloudellinen tulos”
  • Susanna Karhulle työstään ”Välitä viljelijästä – sidosryhmäverkosto- varhaisen mallin kehittäminen”
  • Dan Strömbergille työstään ”Gårdsarealens inverkan på lönsamheten och på LIR-gådarna”

Hyvän opintomenestyksen perusteella myönnettiin seuraavat 20 stipendiä:

Helsingin yliopiston maatalous-metsätieteellinen tiedekunta:

Jonas Lindeberg, Tuomas Niinistö, Domna Staff, Emmi Väätäinen, Ida Jouhki, Sampo Latvakangas, Heli Lehtinen, Janne Laajalahti, Anniina Liimatainen, Sofie Schubert, Esko Karvinen, Laura Turpeinen, Matias Mäkelä

Helsingin yliopiston eläinlääketieteellinen tiedekunta:

Hanna Hannukainen, Mari Kankaanpää, Sofia Kämäräinen, Henna Nuorti, Emilia Lavonen

Itä-Suomen yliopiston luonnontieteiden ja metsätieteiden tiedekunta:
Iida-Liina Ärväs, Pasi Mäkelä

Maataloussäätiö jakaa vuosittain stipendejä maa- ja metsätalouden korkea- ja ammattikorkeakouluopiskelijoille.

Nordea Pankin Maataloussäätiö syntyi vuonna 1931 silloisen Maatalous-Osake-Pankin toimesta. Säätiön puheenjohtajana toimii Helsingin yliopiston professori Jukka Kola.

Lisätietoja:

Timo Kalliomäki, säätiön asiamies, p. 040 8262002

Nordean konserniviestintä, p. 09 4245 1006

Yrityksestä

Nordea luo kiinteitä suhteita asiakkaisiin ja yhteiskuntaan vahvan sitoutumisen kautta. Tarjoamme pankkipalveluja, joiden avulla ihmiset voivat saavuttaa tavoitteitaan ja toteuttaa unelmiaan. Nordea on Pohjoismaiden suurin pankki ja markkina-arvolla mitattuna yksi Euroopan 10 suurimmasta finanssipalveluyrityksestä. Nordealla on noin 11 miljoonaa asiakasta. Nordean osake noteerataan Nasdaqin pörsseissä Helsingissä, Kööpenhaminassa ja Tukholmassa. Lue lisää osoitteessa nordea.com.