Nordean tilinpäätös euroissa

Nordean tilinpäätös euroissa Nordea AB:n (publ) ("Nordea") varsinaisessa yhtiökokouksessa huhtikuussa 2000 päätettiin, että 1. tammikuuta 2001 alkaen yhtiön kirjanpitovaluutta tulee olemaan euro ja yhtiön osakepääoma sekä osakkeen nimellisarvo ilmoitetaan euroina. Ruotsin Patent- och Registeringsverket on nyt toteuttanut osakepääoman ja osakkeen nimellisarvon muutokset. Euroksi muuntamisen jälkeen Nordean osakepääoma on 1 181 921 794,07 euroa ja osakkeen nimellisarvo 0,39632 euroa (pyöristettynä). Osakkeiden määrä on 2 982 258 840. Yhtiökokouksen tekemän päätöksen mukaisesti Nordean kirjanpito- ja raportointivaluuttana käytetään kuluvasta tilikaudesta lähtien yksinomaan euroa. Lisätietoja: Erik Evrén, konserniviestintä, +46 8 614 86 11 Björn Westberg, Investor Relations, +46 8 614 7850 ------------------------------------------------------------ Lisätietoja saat osoitteesta http://www.bitonline.fi Seuraavat tiedostot ovat ladattavissa: http://www.bit.se/bitonline/2001/01/18/20010118BIT00440/bit0001.doc http://www.bit.se/bitonline/2001/01/18/20010118BIT00440/bit0002.pdf

Yrityksestä

Nordea luo kiinteitä suhteita asiakkaisiin ja yhteiskuntaan vahvan sitoutumisen kautta. Tarjoamme pankkipalveluja, joiden avulla ihmiset voivat saavuttaa tavoitteitaan ja toteuttaa unelmiaan. Nordea on Pohjoismaiden suurin pankki ja markkina-arvolla mitattuna yksi Euroopan 10 suurimmasta finanssipalveluyrityksestä. Nordealla on noin 11 miljoonaa asiakasta. Nordean osake noteerataan Nasdaqin pörsseissä Helsingissä, Kööpenhaminassa ja Tukholmassa. Lue lisää osoitteessa nordea.com.