• Nordea/

Nordean työ taloustaitojen edistämiseksi ehdolla vuoden yhteiskunnalliseksi sponsorointiteoksi

Nordean ”Elämänmittaiset taloustaidot” -hanke suomalaisten taloustaitojen edistämiseksi kilpailee Sponsorointi ja Tapahtumat ry:n Vuoden yhteiskunnallinen sponsorointi -palkinnosta. Taloustaitojen tukeminen on Nordeassa jatkuvaa toimintaa ja nordealaiset vapaaehtoiset kohtaavat vuosittain yli 200 000 suomalaista taloustaitohankkeissa.

Jokaisella nordealaisella on oikeus tehdä vapaaehtoistyötä palkallisena työaikana kaksi työpäivää vuodessa, ja vuosittain yli tuhat nordealaista Suomessa osallistuu pankin yhteiskuntavastuuhankkeisiin. Vuodesta 2016 lähtien nordealaiset ovat kohdanneet yhteensä lähes 900 000 suomalaista lapsesta senioriin erilaisissa taloustaitoja edistävissä hankkeissa. Taloustaitojen ja yrittäjyyden edistäminen muodostaa Nordean yhteiskuntavastuutyön ytimen.

Kokemuksemme mukaan hyvät taloustaidot auttavat ihmisiä pärjäämään elämässä ja yrittäjinä, eikä kenelläkään ole varaa olla rahataidoton. Taloustaitojen oppiminen sopii kaiken ikäisille. Kun ihmiset saavat mahdollisuuden oppia oman talouden hallintaa ja yrittäjyyden perusteita, heistä tulee aktiivisempia yhteiskunnan jäseniä. Rahataidoilla voi myös vaikuttaa maapallon kestävän kehityksen kulkuun – se, miten käytämme rahaa, ratkaisee, millaisen huomisen saamme”, sanoo Nordean yhteiskuntavastuutyöstä Suomessa vastaava johtaja Pirjo Kuusela.

Jatkuvasti käynnissä olevassa Elämänmittaiset taloustaidot -hankkeessa Nordea järjestää ympäri Suomen säännöllisesti läpi vuoden tapahtumia ja työpajoja muun muassa kouluissa, kirjastoissa ja pankin omissa tiloissa sekä tarjoaa oppilaitoksille digitaalisia oppimateriaaleja. Nordean verkkosivuilta löytyy myös kaikille avoimia taloustaitovalmennuksia videomuodossa.

Osana suomalaisten taloustaitojen edistämistä nordealaiset vapaaehtoiset kohtaavat ja opastavat vuosittain tuhansia senioreita digitaalisten palveluiden käytössä.

”Tulevaisuudessa digitaalisten talouslukutaitojen hallinta korostuu entisestään. Digitaalisten palveluiden käyttöopastuksella parannamme ikäihmisten valmiuksia ja turvallisuutta digitalisoituvassa yhteiskunnassa”, Pirjo Kuusela toteaa.

Vuoden yhteiskunnallinen sponsorointi -palkinnon voittaja julkistetaan Sponsorointi ja Tapahtumat Awards -tapahtumassa maaliskuussa 2024. Tilaisuudessa palkitaan myös yleisöäänestyksen voittaja. Lisätietoa kilpailusta ja kaikille avoin äänestys löytyvät osoitteessa https://www.spot.fi/awardsit/awards-2024.

Lisätietoja:

Pirjo Kuusela, yhteiskuntavastuutyöstä Suomessa vastaava johtaja, Nordea, p. 040 826 2032

Nordean viestintä, p. 09 4245 1006 tai media@nordea.fi

Lue lisää Nordean vastuullisuushankkeista Nordea.fi -verkkosivuilla

Nordea on yleispankki, joka on koko 200-vuotisen historiansa ajan tukenut Pohjoismaiden talouksia ja niiden kasvua. Autamme toteuttamaan unelmia ja arjen toiveita sekä edistämme yhteistä hyvää. Autamme joka päivä asiakkaitamme suunnittelemaan talouttaan, tarjoamme alan parhaan monikanavaisen asiakaskokemuksen ja edistämme kestävää muutosta. Nordean osake noteerataan Nasdaqin pörsseissä Helsingissä, Kööpenhaminassa ja Tukholmassa. Lue lisää meistä osoitteessa nordea.com.