• Nordea/

Nordean työ taloustaitojen edistämiseksi palkittiin vuoden yhteiskunnallisena sponsorointitekona

Nordean ”Elämänmittaiset taloustaidot” -hanke suomalaisten taloustaitojen edistämiseksi palkittiin torstaina 7.3.2024 Sponsorointi ja Tapahtumat Awards -tapahtumassa vuoden yhteiskunnallisena sponsorointitekona. Taloustaitojen ja yrittäjyyden edistäminen muodostaa Nordean yhteiskuntavastuutyön ytimen, ja nordealaiset kohtaavat vuosittain yhteiskuntavastuuhankkeissa yli 200 000 suomalaista lapsesta senioriin.

Tuomaristo perusteli valintaa yhteiskunnallisella vaikuttavuudella ja järjestelmällisellä toiminnalla, jolla tavoitetaan myös vaikeasti saavutettavia kohderyhmiä. Jatkuvasti käynnissä olevassa Elämänmittaiset taloustaidot -hankkeessa Nordea järjestää ympäri Suomen säännöllisesti tapahtumia ja työpajoja muun muassa kouluissa, kirjastoissa, verkon kautta sekä pankin omissa tiloissa, ja tarjoaa oppilaitoksille digitaalisia oppimateriaaleja.

”Haluamme hyödyntää ydinosaamistamme yhteiskunnan ja yksilöiden hyvinvoinnin edistämiseksi yhteiskuntavastuun hankkeissamme. Sponsoroimalla rahallisesti ja tarjoamalla vapaaehtoistyöntekijöitä kumppanitahoillemme taloustaitojen kasvattamiseen niin lapsille, nuorille, aikuisille kuin senioreille, voimme vahvistaa elämänmittaisia taloustaitoja. Meille yhteiskuntavastuu ei ole vain sana paperilla vaan se on osa kulttuuriamme”, sanoo Nordean yhteiskuntavastuutyöstä Suomessa vastaava johtaja Pirjo Kuusela.

Jokaisella Nordean työntekijällä on oikeus käyttää kaksi palkallista työpäivää vuodessa vapaaehtoistyöhön, ja vuosittain yli tuhat nordealaista Suomessa osallistuu pankin yhteiskuntavastuuhankkeisiin.

”Kiitos palkinnosta kuuluu kaikille nordealaisille ja kumppaneillemme. Yhdessä olemme saavuttaneet jo paljon ja tärkeä työ jatkuu edelleen”, Pirjo Kuusela toteaa.

Tänäkin keväänä Nordean vapaaehtoiset tukevat lapsia ja nuoria taloustaitojen oppimisessa muun muassa valtakunnallisessa kahdeksasluokkalaisille järjestettävässä Taloussankari-taloustietokilpailussa, peruskoulun kuudes- ja yhdeksäsluokkalaisten Yrityskylissä sekä maaliskuussa järjestettävällä Rahaviikolla. Peruskoululaisille järjestetään myös läpi vuoden verkon kautta Oman talouden eväät -työpajoja keskimäärin kouluvuoden jokaisena arkipäivänä.

Nordean verkkosivuilta löytyy lisäksi aikuisille suunnattuja, kaikille avoimia taloustaitovalmennuksia videomuodossa, ja nordealaiset vapaaehtoiset opastavat vuosittain tuhansia senioreita digitaalisten palveluiden käytössä ja turvallisessa pankkiasioinnissa.

Lisätietoja:

Pirjo Kuusela, yhteiskuntavastuutyöstä Suomessa vastaava johtaja, Nordea, p. 040 826 2032

Nordean viestintä, p. 09 4245 1006 tai media@nordea.fi

Uutinen Sponsorointi ja Tapahtumat ry:n sivuilla: SPOT Awards palkitsi jälleen parhaat sponsorointi- ja tapahtumatoteutukset

Lue lisää Nordean vastuullisuushankkeista ja tutustu taloustaitovalmennuksiin Nordea.fi -verkkosivuilla

Nordean lehdistötiedote 19.2.2021: Nordean We Grow Startups voitti vuoden vastuullisuuskampanja -palkinnon

Nordean lehdistötiedote 7.2.2020: Nordean Älä mene rikki rahasta -kampanja voitti vuoden sponsorointiteko -palkinnon

Nordea on yleispankki, joka on koko 200-vuotisen historiansa ajan tukenut Pohjoismaiden talouksia ja niiden kasvua. Autamme toteuttamaan unelmia ja arjen toiveita sekä edistämme yhteistä hyvää. Autamme joka päivä asiakkaitamme suunnittelemaan talouttaan, tarjoamme alan parhaan monikanavaisen asiakaskokemuksen ja edistämme kestävää muutosta. Nordean osake noteerataan Nasdaqin pörsseissä Helsingissä, Kööpenhaminassa ja Tukholmassa. Lue lisää meistä osoitteessa nordea.com.