Nordean uusi neuvontakanava auttaa asiakkaita petostilanteissa

Report this content

Nordea Asiakaspalveluun avautuu 26. maaliskuuta puhelinkanava, jossa asiakas saa nopeasti neuvontaa ja tukea, kun hän epäilee joutuneensa huijatuksi.

Erilaiset huijaukset ovat kasvaneet voimakkaasti, ja niiden myötä asiakkaiden tuen ja neuvonnan tarve on lisääntynyt. Uudella neuvontakanavalla Nordea haluaa helpottaa ja nopeuttaa asiakkaiden yhteydenottoa pankkiin huijaustilanteissa.

”Kun asiakas epäilee, että hän on joutunut huijatuksi tai hänen pankkitunnuksensa tai korttitietonsa ovat päätyneet vääriin käsiin, hänen täytyy saada yhteys pankkiin mahdollisimman pian. Siten voidaan estää lisävahingot ja mahdollistetaan tililtä lähteneiden rahojen palautuspyyntö. Samalla asiakas saa neuvot mahdollisen reklamaatioprosessin käynnistämiseen ja rikosilmoituksen tekemiseen. On tärkeää, että asiakas saa tarvitsemansa avun yhdellä kertaa”, sanoo Nordean henkilöasiakasliiketoiminnan johtaja Jani Eloranta.

Asiakkaat pääsevät Asiakaspalvelun neuvontalinjalle maanantaista perjantaihin klo 8–20 soittamalla numeroon 0200 3000 ja valitsemalla numeronäppäimen neljä.

”Asiakkaan kohtaama neuvoja myös aina varmistaa, että asiakas saa tarvittaessa keskusteluapua eikä jää tilanteessaan yksin. Asiakkaittemme turvallisuus on meille ensisijaisen tärkeää, ja tulemme tekemään kaikkemme, jotta pankkiasiointi on turvallista jatkossakin”, Eloranta painottaa.

Viikonloppuisin erillinen neuvontalinja ei ole käytössä, vaan asiakkaita palvelevat kaikki Asiakaspalvelun neuvojat. Pankkitunnukset ja kortit voi sulkea ympäri vuorokauden soittamalla Sulkupalveluun 020 333.

Ole tarkkana pääsiäispäivinä – tietojenkalastelua liikkeellä tavallista enemmän

Tietojenkalastelu yleensä kiihtyy juhlapyhien aikoihin. Nordean petostorjunnan asiantuntija Sara Helin muistuttaa, että pankit tai viranomaiset eivät koskaan pyydä pankkitunnuksia, korttitietoja tai tunnuslukuja sähköpostilla, tekstiviestillä tai soittamalla.

”Yllättävien yhteydenottojen suhteen kannattaa olla jatkuvasti valppaana, ettei vahinkoa pääse tapahtumaan. Jos puhelinsoitto alkaa vaikuttaa epäilyttävältä, puhelun voi aina katkaista. Jos epäilee yllättävää viestillä tullutta maksupyyntöä, se on syytä tarkistaa vastaanottajalta itseltään tai ohjeet antaneelta henkilöltä vaikkapa puhelinsoitolla. Myös viranomaisen yhteydenoton aitouden voi aina tarkistaa viranomaiskanavien kautta”, Helin neuvoo.

Lisätietoja:
Nordean viestintä, 09 4245 1006 tai media@nordea.fi

Nordea on yleispankki, joka on koko 200-vuotisen historiansa ajan tukenut Pohjoismaiden talouksia ja niiden kasvua. Autamme toteuttamaan unelmia ja arjen toiveita sekä edistämme yhteistä hyvää. Autamme joka päivä asiakkaitamme suunnittelemaan talouttaan, tarjoamme alan parhaan monikanavaisen asiakaskokemuksen ja edistämme kestävää muutosta. Nordean osake noteerataan Nasdaqin pörsseissä Helsingissä, Kööpenhaminassa ja Tukholmassa. Lue lisää meistä osoitteessa nordea.com.