Nordean vahinkovakuutukset Viroon

Nordean vahinkovakuutukset Viroon Nordea on aloittanut vahinkovakuutustoiminnan Viron markkinoilla. Pääpaino on yritysvakuutuksissa. Virolainen Nordika Kindlustus ja Nordean tanskalainen vakuutusyhtiö Tryg ovat vieneet päätökseen lokakuussa 2001 allekirjoitettuun sopimukseen perustuvan kaupan, jossa Tryg osti Nordika Kindlustusin vahinkovakuutustoiminnan. Kun tarvittavat viranomaisluvat oli saatu Nordika Kindlustusin vahinkovakuutussalkku, yhtiön 90 työntekijää ja sen liiketoimintaan liittyvät varat siirtyivät Trygille. Trygin kokonaan omistaman uuden tytäryhtiön nimi on Nordea Kindlustus. Henkivakuutusyhtiö Nordika Elukindlustus ei sisälly sopimukseen ja se jatkaa toimintaansa itsenäisenä yrityksenä. Nordea Kindlustus on Viron viidenneksi suurin vahinkovakuutusyhtiö ja sen markkinaosuus on viisi prosenttia. Yhtiö aloitti toimintansa vuonna 1990. Sen pääkonttori on Tallinnassa ja sillä on toimintaa kaikissa Viron suurimmissa kaupungeissa. Vaikka Nordea Kindlustus keskittyy pääasiassa yritysvakuutuksiin, se tarjoaa edelleen myös yksityishenkilöiden vakuutuksia ja kehittää yhteistyötä Nordean muiden Viron yksiköiden kanssa (Nordea Pankin Viron konttori ja Nordea Finance Estonia). Nordealla on ollut pankkitoimintaa Virossa vuodesta 1995. Nordean vahinkovakuutukseen kuuluvat Tanskan suurin vahinkovakuutusyhtiö Tryg, Norjan kolmanneksi suurin vahinkovakuutusyhtiö Vesta ja toiminnot Suomessa ja Puolassa - ja nyt myös Virossa. Lisätietoja: Henrik B Winther, johtaja, Tryg +45 44 20 30 90 Troels Brøndsted, viestintä, Tryg +45 44 20 30 70 ------------------------------------------------------------ Lisätietoja saat osoitteesta http://www.waymaker.fi Seuraavat tiedostot ovat ladattavissa: http://www.waymaker.net/bitonline/2002/03/22/20020322BIT00630/wkr0001.doc http://www.waymaker.net/bitonline/2002/03/22/20020322BIT00630/wkr0002.pdf