Nordean yhtiökokous 24. huhtikuuta

Report this content

Nordean yhtiökokous 24. huhtikuuta Maija Torkko ehdolla hallituksen jäseneksi Nordea AB:n (publ) yhtiökokous pidetään 24. huhtikuuta 2002 klo 15.00 Ruotsin aikaa Aula Magnassa Tukholman yliopistossa. Osakkeenomistajat voivat osallistua kokoukseen myös teleteknisen yhteyden välityksellä klo 16.00 Suomen aikaa Finlandia-talossa Helsingissä ja klo 15.00 Tanskan aikaa Scandic Hotel Copenhagenissa Kööpenhaminassa. Hallitus esittää yhtiökokoukselle, että osinkoa jaetaan 0,23 euroa osakkeelta. Hallituksen jäseniksi kahden vuoden toimikaudeksi ehdotetaan seuraavia henkilöitä: Kjell Aamot, Hans Dalborg, Bernt Magnusson, Jørgen Høeg Pedersen ja Maija Torkko. Vesa Vainio on ilmoittanut, ettei hän ole enää käytettävissä. Viime vuoden yhtiökokouksessa hallituksen jäseniksi valittiin Dan Andersson, Edward Andersson, Harald Arnkværn, Thorleif Krarup, Claus Høeg Madsen ja Timo Peltola. Heidän toimikautensa on kaksi vuotta. Maija Torkko (synt. 1946) on toiminut vuodesta 1996 Nokian talousjohtajana. Vuodesta 2001 hän on ollut hallituksen jäsenenä kansainvälisiä tilinpäätösstandardeja laativassa IASB:ssä (International Accounting Standards Board). Maija Torkko on valmistunut ekonomiksi Turun kauppakorkeakoulusta ja oikeustieteen kandidaatiksi Helsingin yliopistosta. Hallitus ehdottaa yhtiöjärjestykseen joitakin muutoksia, kuten sen yhtiöjärjestyksen kohdan poistamista, jossa käsitellään osakkeenomistajan oikeutta osallistua yhtiökokoukseen teleteknisen yhteyden välityksellä Helsingissä ja Kööpenhaminassa. Hallitus ehdottaa yhtiökokoukselle myös johdon ja muun henkilöstön optio- ohjelman käynnistämistä. Tästä ehdotuksesta annetaan erillinen lehdistötiedote. Kutsu yhtiökokoukseen julkaistaan 22. maaliskuuta Helsingin Sanomissa, Hufvudstadsbladetissa, Dagens Nyheterissä, Svenska Dagbladetissa, Berlingske Tidendessä ja Jyllands-Postenissa. Kutsu on samana päivänä nähtävissä Nordean kotisivulla osoitteessa www.nordea.com. Lisätietoja: Lauri Peltola, konserniviestintä, (09) 165 42324 Erik Evrén, konserniviestintä, +46 8 614 8611 ------------------------------------------------------------ Lisätietoja saat osoitteesta http://www.waymaker.fi Seuraavat tiedostot ovat ladattavissa: http://www.waymaker.net/bitonline/2002/03/14/20020314BIT00050/wkr0001.doc http://www.waymaker.net/bitonline/2002/03/14/20020314BIT00050/wkr0002.pdf