Nordeassa aloittaa yli 300 kesätyöntekijää

Report this content

Kesätyöntekijöitä on palkattu konttoreihin, puhelinasiakaspalveluun sekä erilaisiin tukitoimintoihin ympäri Suomen. Hakemuksia saapui yhteensä yli 2000 kappaletta. Eteläisimmät kesätyöntekijät aloittavat Helsingissä ja pohjoisimmat Rovaniemellä. Erityisesti IT-tehtävät houkuttelivat myös kansainvälisiä osaajia.

Nordea työllistää kesätyöntekijöitä kymmeniin eri tehtäviin ympäri Suomen. Suurin osa kesätyöntekijöistä työskentelee puhelinasiakaspalvelussa, jossa aloittaa noin puolet kaikista kesätyöntekijöistä. Ensimmäiset kesätyöntekijät ovat jo aloittaneet, mutta valtaosa aloittaa työnsä kesäkuun aikana. Keskimääräinen kesätyön kesto on kolmesta viiteen kuukautta.

”Tarjoamme kesätöitä vuosittain usealle sadalle nuorelle erilaisiin tehtäviin ympäri Suomen. Tänä vuonna saimme yli 2000 hakemusta. Odotamme kesätyöntekijöitä innolla, sillä he ovat meille tärkeä voimavara ja samalla saamme mahdollisuuden perehdyttää heidät pankkialalle sekä tarjota arvokasta työkokemusta. Monelle työ pankissa voi olla ensimmäinen työpaikka. Jokaiselle kesätyöntekijälle nimetään myös oma kummi, joka tukee läpi kesän”, kertoo Suomen henkilöstöjohtaja Johanna Bergström.

IT-tehtävät houkuttelevat kansainvälisiä osaajia Ouluun

Oulun IT-yksikkö otti vastaan ensimmäiset kesätyöntekijänsä pohjoismaiden suurimman pankkipalveluiden alustakehityksen, One Digitalin tiimiin.

“Oulun alueella on todella laaja ICT-koulutustarjonta, minkä seurauksena täällä on myös runsaasti aloittelevia IT-alan ammattilaisia. Meillä One Digitalissa työskentelykieli on englanti ja iloksemme saimme runsaasti tasokkaita hakemuksia kansainvälisiltä osaajilta”, kertovat Oulussa työskentelevät IT-tiimivetäjät Suvi Vakkala-Malinen ja Jussi Kaisko.

“Valtaosaa asiakkaistamme palvellaan suomen kielellä, mutta meiltä löytyy valtavasti kieliosaamista ja jokainen työntekijä otetaan vastaan omana itsenään”, toteaa Johanna Bergström ja toivottaa kaikki uudet työntekijät lämpimästi tervetulleiksi Nordeaan.

Jopa puolet kesätyöntekijöistä on ollut Nordeassa töissä jo aiempana kesänä

Nordea on suosittu kesätyöpaikka ja monella on kiinnostusta jatkaa Nordeassa myös kesätöiden päättymisen jälkeen, viimeistään seuraavana kesänä. Tuttuun työyhteisöön on mukava palata ja kehittää omaa osaamistaan eteenpäin.

“Täällä on todella hyvä yhteishenki ja mukavat kollegat. On aina mukava tulla takaisin kesäksi tuttujen työkavereiden joukkoon, jossa minut on aina otettu lämpimästi vastaan. Ensimmäisinä kesinä tein enemmän avustavia tehtäviä mutta vuosien aikana tehtävät ovat monipuolistuneet ja nyt hoidan itsenäisesti asiakkaiden eläkevakuutuksien maksuprosesseja. Opiskelen tuotantotaloutta ja finanssiala on aina kiinnostanut, sekä miten talous ja isot firmat toimivat. Nordea on uran kannalta hyvä työnantaja, sillä talon sisällä voi tehdä pitkän uran erilaisissa tehtävissä”, kertoo jo viidettä kesää opiskeluiden ohella Nordea Henkivakuutuksessa kesätöissä oleva Eero Pulkkinen.

Lue lisää kesätyöntekijöiden töiden aloituksesta ja odotuksista tulevalle kesälle.

Lisätietoja:

Nordean viestintä, media@nordea.fi p. 09 4245 1006

Nordea on yleispankki, joka on koko 200-vuotisen historiansa ajan tukenut Pohjoismaiden talouksia ja niiden kasvua. Autamme toteuttamaan unelmia ja arjen toiveita sekä edistämme yhteistä hyvää. Autamme joka päivä asiakkaitamme suunnittelemaan talouttaan, tarjoamme alan parhaan monikanavaisen asiakaskokemuksen ja edistämme kestävää muutosta. Nordean osake noteerataan Nasdaqin pörsseissä Helsingissä, Kööpenhaminassa ja Tukholmassa. Lue lisää meistä osoitteessa nordea.com.

Avainsanat: