Oikeudelta Nordealle myönteinen päätös verokiistassa Norjassa

Oikeudelta Nordealle myönteinen päätös verokiistassa Norjassa Norjan Korkein oikeus on antanut tänään päätöksen Christiania Bankin Norjan valtiota vastaan nostamassa oikeusjutussa, joka koski pankin vuonna 1991 saaman etuoikeutetun pääoman verotuskohtelua. Oikeuden mukaan kiistanalaista noin 2,7 miljardin Norjan kruunun suuruista summaa (341 milj. euroa) ei pidä laskea verotettavaksi tuloksi eikä se pienennä verotappiota. Kiistanalainen 2,7 miljardin Norjan kruunun suuruinen tappio, joka on vähennettävissä tulevien vuosien voitoista, ei näy Christiania Bankin taseessa 31.3.2001. Oikeuden päätös merkitsee, että pankin tulevien vuosien voitoista vähennettävissä oleva tappio suurenee 2,7 miljardilla Norjan kruunulla. Seurauksena nämä noin 750 miljoonan Norjan kruunun (95 milj. euron) suuruiset verosäästöt ilmoitetaan tulona toisen neljänneksen osavuositilinpäätöksessä. Lisätietoja: Arne Liljedahl, Chief Financial Officer, + 46 8 614 79 96 Sigurd Carlsen, Investor Relations, +46 8 614 78 52 Erik Evrén, Group Media Relations, +46 8 614 86 11 ------------------------------------------------------------ Lisätietoja saat osoitteesta http://www.bitonline.fi Seuraavat tiedostot ovat ladattavissa: http://www.bit.se/bitonline/2001/06/27/20010627BIT00940/bit0001.doc http://www.bit.se/bitonline/2001/06/27/20010627BIT00940/bit0001.pdf