• Nordea/

Osakesäästötilin voi jo nyt avata vastasyntyneelle – Nordea kannustaa lapselle säästämiseen vauvalahjalla

Report this content

Viime viikolla julkaistussa hallitusohjelmassa todetaan, että hallitus selvittää mahdollisuutta toteuttaa vastasyntyneiden osakesäästötili. Nordeassa lapselle säästämiseen on jo nyt valittavana useita vaihtoehtoja ja myös osakesäästötilin voi avata vastasyntyneelle. Nordea kannustaa lapselle säästämiseen jopa 40 euron vauvalahjalla.

Hallitusohjelmassaan uusi hallitus kertoo selvittävänsä mahdollisuutta toteuttaa vastasyntyneiden osakesäästötili, johon valtio lahjoittaa ensisijoituksen osana äitiyspakkausta. Nordea pitää tärkeänä, että suomalaisten taloustaitojen kehittämiseen pohditaan uusia keinoja ja muistuttaa, että lapselle säästämiseen on jo nyt tarjolla useita eri vaihtoehtoja.

”On erittäin tervetullutta, että suomalaisten kannustaminen säästämiseen nousee esille hallitusohjelmassa. Keinoja siihen onkin jo tarjolla ja osakesäästötilin avaaminen jokaiselle voi hyvin olla yksi niistä. Seuraamme valmistelun etenemistä mielenkiinnolla”, kertoo Nordean henkilöasiakkaista vastaava johtaja Jani Eloranta.

Nordeassa kannustetaan lapselle säästämisen aloittamiseen vauvalahjalla. Nordea antaa asiakkaidensa alle kuuden kuukauden ikäiselle lapselle vauvalahjaksi 20 euroa kun lapselle avataan tili, tai 40 euroa kun lisäksi lapselle avataan rahastosäästösopimus.

”Säännöllinen säästäminen on yksi parhaista tavoista varautua muun muassa viime aikoina koettuun inflaatiokehitykseen tai korkojen nousuun. Säästämisen aloittaminen varhaisessa vaiheessa voi mahdollistaa suurtenkin säästöjen kertymisen elämän aikana”, toteaa Eloranta.

Hyvät taloustaidot keskiössä

Olennaisena osana kansalaisten varautumisen ja vaurastumisen tukemisessa on myös taloustaitojen opettaminen. Nordea on jo vuosia osana yhteiskuntavastuutyötään opettanut taloustaitoja kaikenikäisille.

”Tuemme vuosittain 180 000 lasta ja nuorta taloustaidoissa. Teemme tiivistä yhteistyötä oppilaitosten ja kumppaneiden kanssa, jotta lapset oppivat talousasioita sopivassa tahdissa. Säästämisen logiikan ymmärtäminen jo nuorella iällä kartuttaa taloustaitoja loppuelämäksi”, sanoo Eloranta.

Lisätietoja:

Jani Eloranta, p. +358 50 373 3259
Nordean viestintä, p. 09 4245 1006

Nordea on yleispankki, joka on koko 200-vuotisen historiansa ajan tukenut Pohjoismaiden talouksia ja niiden kasvua. Autamme toteuttamaan unelmia ja arjen toiveita sekä edistämme yhteistä hyvää. Autamme joka päivä asiakkaitamme suunnittelemaan talouttaan, tarjoamme alan parhaan monikanavaisen asiakaskokemuksen ja edistämme kestävää muutosta. Nordean osake noteerataan Nasdaqin pörsseissä Helsingissä, Kööpenhaminassa ja Tukholmassa. Lue lisää meistä osoitteessa nordea.com.