Osavuosikatsaus tammi-kesäkuu 2002

Osavuosikatsaus tammi-kesäkuu 2002 Tulos ilman sijoitustoiminnan tuottoja ja kuluja oli vakaa · Liikevoitto ennen sijoitustoiminnan tuottoja ja kuluja oli vuoden toisella neljänneksellä 409 miljoonaa euroa eli sama kuin ensimmäisellä neljänneksellä · Tuotot kasvoivat edellisneljänneksestä prosentin 1 513 miljoonaan euroon luottojen ja talletusten kasvun seurauksena. Rahoituskate nousi 2 prosenttia ja palkkiotuotot 4 prosenttia · Kulut olivat 1 065 miljoonaa euroa, kasvua 3 prosenttia edellisneljänneksestä yhdistymisprosessin toisen vaiheen investointien vuoksi · Luottokannan laatu pysyi tyydyttävänä · Luottotappiot laskivat 56 miljoonaan euroon (63 miljoonaan euroa), mikä vastaa vuositasolla 0,16 prosenttia luotonannosta · Liikevoitto oli 315 miljoonaa euroa Alavireiset osakemarkkinat · Sijoitustoiminnan tulos oli -50 miljoonaa euroa · Henkivakuutustoiminnan arvostuserot ja varaukset olivat tyydyttävällä tasolla · Varaus eläkekassan vastuuvajeen kattamiseen pienensi tulosta ennen veroja 152 miljoonalla eurolla Yhdistymisprosessi ja liiketoiminnan kohdentaminen · Vahinkovakuutuksen myyntiprosessi saatetaan loppuun kolmannella neljänneksellä · LG Petro Bank -tarjous: kaikki tarvittavat luvat saatu, lunastustarjous tehdään · Yhdistymisprosessin toinen vaihe etenee nyt 15 projektina "Ydinliiketoiminnoista saatavien tuottojen vakaa kehitys ja tyydyttävä luottokannan laatu muodostavat vankan perustan toiminnallemme. Vahinkovakuutustoiminnan myynti vakauttaa konsernin tuottoja entisestään. Investoimme toimintamme tehostamiseen ja tulevaan kasvuun, mutta pidämme samalla kulut tiukasti hallinnassa", sanoo Nordean konsernijohtaja Thorleif Krarup. ------------------------------------------------------------ Lisätietoja saat osoitteesta http://www.waymaker.fi Seuraavat tiedostot ovat ladattavissa: http://www.waymaker.net/bitonline/2002/08/22/20020822BIT00430/wkr0001.doc The Full Report http://www.waymaker.net/bitonline/2002/08/22/20020822BIT00430/wkr0002.pdf The Full Report