• Nordea/

Suomalaiset ovat jälleen innostuneet tilisäästämisestä – säästötilien avauksissa suurta nousua

Säästämisen tilien kysyntä on kasvanut Nordeassa merkittävästi kesän ja syksyn aikana. Erityisen suosittu on joustava säästötili. Marraskuussa uusien JoustoTalletus-tilien korko nousee 3,25 prosenttiin.

Tilisäästämisen suosio on vahvassa kasvussa. Yhä korkeammalle tasolle nousseet korot ovat lisänneet säästötilien kysyntää, kun talletuksista on vuosien tauon jälkeen taas mahdollista saada tuottoa.

Nordeassa suurimman suosion on saanut JoustoTalletus-tili, jolta voi määräaikaistilistä poiketen nostaa varoja rahantarpeen yllättäessä ilman nostopalkkiota. Uusia tilejä avattiin heinä–syyskuun aikana lähes 60 prosenttia enemmän edelliseen vuosineljännekseen verrattuna.

”Asiakkaamme arvostavat nykyään erityisesti joustavia tiliratkaisuja, joihin varojaan ei ole pakko sitoa pitkäksi ajaksi. Korkomarkkinoiden voimakkaiden vaihtelujen johdosta suosittelemme JoustoTalletusta määräaikaisen talletuksen vaihtoehdoksi, ja asiakkaamme ovatkin löytäneet sen ilahduttavan hyvin. Tyypillinen talletussumma on muutamia kymmeniä tuhansia, mutta toki tilille voi tallettaa myös pienempiä puskurirahoja”, kertoo Nordean henkilöasiakasliiketoiminnasta vastaava johtaja Jani Eloranta.

Säästötilien korkoja nostetaan jälleen

Nordea seuraa tilien hinnoittelussa jatkuvasti kilpailu- ja markkinatilannetta sekä Euroopan keskuspankin korkopäätöksiä. Marraskuun alusta alkaen uusien JoustoTalletus-tilien korko nousee nykyisestä 3,00 prosentista 3,25 prosenttiin.

Myös henkilöasiakkaiden määräaikaistalletusten korkoa on nostettu. Esimerkiksi 12 kuukauden määräaikaistalletuksen korko on vähintään 3,20 prosenttia. Korko määräytyy tiliä avattaessa, ja se vaihtelee talletusajan ja -summan sekä markkinakorkojen mukaan. Keskittäjäasiakkaille korko on yleistä markkinahintaa korkeampi.

“Haluamme kertoa asiakkaillemme mahdollisimman tuottavista ja heille sopivista ratkaisuista. Emme suosittele ylisuurien puskurivarojen makuuttamista käyttötileillä, vaan kannustamme turvaamaan oman ostovoiman paremmilla säästämisen ja sijoittamisen ratkaisuilla”, Eloranta toteaa.

Lisätietoja:

Nordean viestintä, 09 4245 1006 tai media@nordea.fi

Nordea on pohjoismainen yleispankki. Olemme auttaneet asiakkaitamme toteuttamaan unelmiaan jo 200 vuoden ajan. Haluamme olla vahva ja henkilökohtainen kumppani raha-asioissa ja tarjota merkityksellisiä palveluita sekä asiakkaillemme että yhteiskunnille, joissa toimimme. Nordean osake noteerataan Nasdaqin pörsseissä Helsingissä, Kööpenhaminassa ja Tukholmassa. Lue lisää osoitteessa nordea.com.

Avainsanat: