UBS Europe SE on hankkinut Nordean Luxemburgin private banking -toiminnan

Report this content

UBS ja Nordea ilmoittivat tänään, että ne ovat toteuttaneet onnistuneesti kaupan, jolla UBS hankki osan Nordean Luxemburgin private banking -toiminnasta.

Kuten tammikuussa 2018 kerrottiin, kauppa koskee osaa Nordean liiketoiminnasta ja sen integroimista UBS:n neuvontapalveluihin. Näin asiakkaat pääsevät hyödyntämään UBS:n kansainvälistä tarjontaa ja paikallista asiantuntemusta.

Päätös kaupasta tehtiin Nordean Private Banking Internationalin toimintojen perusteellisen strategisen tarkastelun pohjalta. Strateginen tarkastelu oli osa Nordean muutosta, jossa tavoitteena on riskienhallinnan tehostaminen, liiketoiminnan fokusointi ja entistäkin paremman pankin luominen asiakkaille. Tarkastelun jälkeen Nordean private banking -toiminta päätettiin keskittää Pohjoismaihin. Hankinnan myötä UBS voi kasvattaa toimintaansa Euroopassa ja vahvistaa asemaansa pohjoismaisten asiakkaiden johtavana varallisuudenhoitajana Euroopassa.

EMEA-alueesta vastaava UBS:n varallisuudenhoidon johtaja Christine Novakovic sanoo: - Tänään on toteutettu tärkeä kauppa, jonka avulla voimme vahvistaa toimintaamme Luxemburgissa ja asemaamme Euroopan johtavana varallisuudenhoitajana. Yhdessä Nordean kokeneen henkilöstön kanssa voimme hyödyntää koko potentiaalimme ja tarjota asiakkaillemme ja yhteistyökumppaneillemme parasta mahdollista palvelua.

Nordean Wealth Managementin johtaja Snorre Storset sanoo: - Tavoitteenamme on tarjota asiakkaillemme parhaita palveluja. Panostamme nyt entistä vahvemmin private banking -toimintaamme Pohjoismaissa. Olemme vakuuttuneita siitä, että UBS on kumppani, joka tarjoaa kansainvälisille private banking -asiakkaillemme heidän tarpeitaan ja vaatimuksiaan vastaavaa korkealaatuista ja ammattitaitoista neuvontaa.

Tietoa UBS:stä
UBS tarjoaa rahoitusneuvontaa ja -ratkaisuja varakkaille yritys- ja yhteisöasiakkaille maailmanlaajuisesti. Lisäksi se tarjoaa näitä palveluja henkilöasiakkaille Sveitsissä. UBS:n strategia perustuu johtavaan kansainväliseen varallisuudenhoitoliiketoimintaan ja Sveitsissä toimivaan johtavaan yleispankkiin, joita Asset Management- ja Investment Bank -yksiköt tukevat. Pankki panostaa liiketoimintayksiköihin, jolla on vahva kilpailuasema kohdemarkkinoillaan, joissa käytetään pääomaa tehokkaasti ja joiden rakenteelliseen kasvuun tai kannattavuuteen liittyvät pitkän aikavälin näkymät ovat houkuttelevat.

UBS toimii kaikissa maailman suurissa finanssikeskuksissa. Sillä on toimipisteitä 52 maassa. Noin 34 % yhtiön henkilöstöstä toimii Amerikassa, 34 % Sveitsissä, 18 % muualla Euroopassa, Lähi-idässä ja Afrikassa ja 14 % Aasian-Tyynenmeren alueella. UBS Group AG:llä on noin 61 000 työntekijää eri puolilla maailmaa. UBS:n osakkeet noteerataan Sveitsin pörssissä (SIX) ja New Yorkin pörssissä (NYSE).

Lisätietoja:

Nordea