• Nordea/

Vältä ikävät lomayllätykset, muista nämä maksukorttien turvallisuuteen liittyvät asiat

Report this content

Kesän ulkomaanmatkailijan kannattaa muistaa maksamiseen liittyvät turvallisuustoimet, jotta lomasta voi nauttia täysin rinnoin. Monet käytännön pankkiasiat, muun muassa maksukorttien maarajaukset, on helppoa ja nopeaa hoitaa lomalla itse mobiili- tai verkkopankista.

Ennen lomalle lähtöä on hyvä tarkistaa kortille asetettu maarajaus sekä muut turvarajat. Alueen, jolla kortilla voi maksaa ja nostaa käteistä, voi määritellä itse. Mikäli koko loma on tarkoitus viettää kotimaassa, kannattaa maarajaukseksi asettaa Suomi. Jos matkan aikana ei ole tarkoitus käyttää käteistä, voi käteisnostot omalta kortilta väliaikaisesti estää asettamalla nostorajan nollaan.

”Maarajauksia ja muita kortin ominaisuuksia on helppo säätää itse aina tarpeen mukaan suoraan mobiilipankissa. Tämän voi tehdä jo hyvissä ajoin ennen lomaa tai tarpeen tullen matkan tai muun kesämenon aikana. Suosittelemme aina, että asiakas pitää kortin maarajauksen mahdollisimman suppeana”, kertoo Nordean korttimaksamisen liiketoimintajohtaja Olli Penttinen.

Mikäli maksukortti sattuisi katoamaan loman aikana, kortti on helppo itse sulkea joko tilapäisesti tai pysyvästi mobiilipankissa. Jos kortti kytketään vain väliaikaisesti pois käytöstä, se on helppo ottaa mobiilipankin kautta myös takaisin käyttöön sitten, kun kortti on löytynyt. Myös maksukortin PIN-koodin voi tarkistaa itse mobiilipankin kautta.

Mobiilimaksaminen reissaajan apuna ja turvana

Nordean asiakkailla on käytössään Suomen kattavimmat mobiilimaksamisen palvelut. Mobiilimaksaminen puhelimella tai muulla älylaitteella voikin olla lomalaiselle monissa tapauksissa turvallisempaa ja kätevämpää kuin perinteisellä kortilla maksaminen.

”Esimerkiksi rannalle lähtiessä tai kesän tapahtumissa kannattaa mahdollisuuksien mukaan hyödyntää mobiilimaksamista. Tällöin maksu hoituu helposti mobiili- tai älylaitteella, ja lompakon voi jättää vaikka kotiin tai hotelliin turvaan”, Penttinen muistuttaa.

Lisää vinkkejä maksukortin käyttämisestä ulkomailla on listattu Nordean verkkosivuilla.

Lisätietoja:

Olli Penttinen, p. 050 321 4330
Nordean viestintä, p. 09 4245 1006, media@nordea.fi

Nordea on yleispankki, joka on koko 200-vuotisen historiansa ajan tukenut Pohjoismaiden talouksia ja niiden kasvua. Autamme toteuttamaan unelmia ja arjen toiveita sekä edistämme yhteistä hyvää. Autamme joka päivä asiakkaitamme suunnittelemaan talouttaan, tarjoamme alan parhaan monikanavaisen asiakaskokemuksen ja edistämme kestävää muutosta. Nordean osake noteerataan Nasdaqin pörsseissä Helsingissä, Kööpenhaminassa ja Tukholmassa. Lue lisää meistä osoitteessa nordea.com.