NORDEC toimittaa logistiikkakeskuksen Logicentersille Sipooseen

Nordec Group Oyj lehdistötiedote 29.6.2023 klo 14.00.

NORDEC toimittaa logistiikkakeskuksen Logicentersille Sipooseen

Nordec on allekirjoittanut sopimuksen logistiikkarakennusprojektista Sipoossa. Sopimusosapuolten tavoitteena on vähentää hiilijalanjälkeä kohteessa 20 prosentilla hyödyntämällä älykkäästi eri materiaaleja. Vähennystavoitteen toteutuminen arvioidaan vertaamalla edellisen yhteisen kohteen jo varsin vähähiiliseen lopputulokseen.

Logistiikkarakennusprojekti sijaitsee osoitteessa Rahtiraitti 11, Sipoo. Hankkeen tilaajana toimii Nrep:n omistama Logicenters. Kohteen arkkitehtisuunnittelusta vastaa Ramboll Oy; pääsuunnittelijana toimii Paula Tiainen.

Nordec Oy vastaa kohteen suunnittelusta, tuotannosta, asentamisesta sekä projektin ja suunnittelun johtamisesta. Kohteen toimituslaajuuteen kuuluvat muun muassa teräsrunko, julkisivut, vesikatto, sokkelit, portaikot, välikerrokset, väestönsuoja varusteineen, ikkunat, ovet ja portaat.

Projektin koko on 15 500 neliömetriä ja rakennustyöt ajoittuvat vuoteen 2023. Tavoitteenamme on toteuttaa kestävä ja ympäristöystävällinen rakennus Sipooseen. Pyrimme vähentämään hiilijalanjälkeä tehokkailla materiaalivalinnoilla ja kestävillä rakentamismenetelmillä. Tämä projekti jatkaa ja syventää yhteistyötämme Logicentersin kanssa Pohjoismaissa.

Lisätietoja antavat:

Jaakko Köninki, Commercial Development Manager, +358–50–559 7129, jaakko.koninki@nordec.com

Magnus Thelm, Senior Vice President Sales and Marketing, +46–70–983 3412, magnus.l.thelm@nordec.com

Tietoa Nordecista

Nordec Group Oyj on yksi johtavista rakennushankkeissa käytettävien teräsrunkorakenteiden ja julkisivuratkaisujen toimittajista Pohjoismaissa, ja sillä on vahva asema Keski- ja Itä-Euroopan (CEE) maissa Puolassa, Liettuassa, Tšekin tasavallassa ja Slovakiassa.

Yhtiöllä on pitkä kokemus runkorakenteiden, julkisivujen ja siltojen suunnittelusta, valmistuksesta ja asentamisesta. Nordecin pääraaka-aine on teräs. Palvelutarjoama käsittää yksikerroksiset rakennukset, monikerroksiset rakennukset, raskaan teollisuuden rakennukset, sillat ja julkisivurakenteet.

Nordecin liikevaihto vuonna 2022 oli 310 miljoonaa euroa ja oikaistu EBITDA 17,4 miljoonaa euroa.

Lisätietoja Nordecista on saatavilla Yhtiön verkkosivuilla osoitteessa www.nordec.com.