NORDIC ALUMINIUM JA ONNINEN SYVENTÄVÄT RAKENNUSJÄRJESTELMÄYHTEISTYÖTÄÄN

Nordic Aluminium Oyj ja Onninen Oy ovat sopineet rakennusjärjestelmäprofiilien markkinoinnin, myynnin, jakelun ja projektisuunnittelun vastuun siirtymisestä 1.12.2004 alkaen Onninen Teollisuus -liiketoimintayksikölle. Nordic Aluminium keskittyy rakennusjärjestelmäprofiilien osalta valmistukseen ja tuotekehitykseen. Onnisen vastuulle siirtyvät toiminnot saavat tukea Onnisen vahvasta myyntiverkostosta Suomessa ja vientimarkkinoilla mikä mahdollistaa hyvän tuen alan asiakkaille ja muille sidosryhmille. Tietoa Nordic Aluminiumista Nordic Aluminium Oyj on Suomen johtava alumiiniprofiilien ja -komponenttien sekä sähköteknisten jarakennusjärjestelmien valmistaja. Asiakaskuntamme toimii sähköteknisestä teollisuudessa, konepaja-, kuljetusväline-, telakka-, rakennus- ja tietoliikenneteollisuudessa sekä rakennus- ja sähköurakoitsijoina. Helsingin Pörssissä listatun konsernimme liikevaihto vuonna 2003 oli 73,1 milj. euroa ja henkilöstöä oli noin 400. Tehtaamme sijaitsevat Kirkkonummella ja Nivalassa sekä USA:ssa Minnesotan Hutchinsonissa. Myyntikonttoreita meillä on Kuopiossa, Oulussa, Tampereella ja Turussa. Kansainvälisiä myyntikonttoreita meillä on Ruotsissa, USA:ssa, Virossa ja Venäjällä. Tietoa Onnisesta Onninen on perheyhtiö ja yksi johtavista teknisen tukkukaupan yrityksistä Itämeren alueen markkinoilla. Konsernilla on Suomen lisäksi toimipaikkoja Baltian maissa, Norjassa, Puolassa, Ruotsissa ja Venäjällä. Suomessa yhtiön asiakkaita ovat sähkö-, lvi- ja kylmäalalla toimivat urakoitsijat, teollisuus, energialaitokset, julkiset organisaatiot ja jälleenmyyjät. Onninen-konserni työllistää 2 600 henkilöä, joista noin tuhat toimii Suomessa. Vuonna 2003 Onnisen liikevaihto oli 1,1 miljardia euroa. NORDIC ALUMINIUM OYJ Robert Paajanen toimitusjohtaja Lisätietoja antaa: Toimitusjohtaja Robert Paajanen, Nordic Aluminium, p. (09) 6825 2500 Jakelu: Helsingin Pörssi Keskeiset tiedotusvälineet NOAF1204