Euroopan investointirahasto valitsi Nordic Baltic Holdingin ympäristölainat

Euroopan investointirahasto valitsi Nordic Baltic Holdingin ympäristölainat Euroopan investointirahasto (EIR) valitsi Nordic Baltic Holdingin (NBH) yhteistyökumppanikseen. Euroopan unionin tukemassa kasvu- ja ympäristöohjelmassa EIR tarjoaa maksuttomia takuita ainakin yhdelle kunkin EU:n jäsenmaan pankille, jotta nämä pankit voivat puolestaan myöntää parempia rahoitusehtoja. NBH voi myöntää lainaa edullisin ehdoin ympäristöystävällisiin investointeihin yrityksille, joiden henkilöstömäärä on enintään sata. Investointien pitää olla ympäristön kannalta erittäin hyödyllisiä (vaikka ympäristö ei olisikaan tärkein lainakohde) tai investoijayritysten pitää toimia aktiivisesti ekoteollisuudessa. Edulliset lainaehdot ovat saatavissa kaikista kolmesta Nordic Baltic Holdingiin kuuluvasta pankista: Merita Pankista Suomessa, Nordbankenista Ruotsissa ja Unibankista Tanskassa. Lisätietoja: Tapio Pesola, yritysten rahoitustuotteet, (09) 165 53729 Swante Mellström, yritysten rahoitustuotteet, +46 8 614 9777 Birgitte Petersen, yritysten rahoitustuotteet, +45 3333 5981 ------------------------------------------------------------ Lisätietoja saat osoitteesta http://www.bitonline.fi Seuraavat tiedostot ovat ladattavissa: http://www.bit.se/bitonline/2000/11/14/20001114BIT00420/bit0001.doc http://www.bit.se/bitonline/2000/11/14/20001114BIT00420/bit0002.pdf