MeritaNordbanken hallitsee 98,7 prosenttia Christiania Bank og Kreditkassen osakkeista Osakkeenomistajat, jotka edustavat 88,7 prosenttia Christiania Bank og Kredtikasse ASA:n koko osakekannasta, ovat hyväksyneet MeritaNordbanken Oyj:n ostotarjouksen. MeritaNordbanken omisti ennestään 9,99 prosenttia koko osakekannasta. MeritaNordbanken hallitsee siten 98,7 prosenttia osakekannasta. MeritaNordbanken on hakenut toimilupaa Norjan valtionvarainministeriöltä ja tiedottanut asiasta myös Norjan kilpailuviranomaisille. Osakkeista maksetaan tarjoushinta 49 Norjan kruunua ja kertynyt korko tarjousehtojen mukaisesti kaikkien tarjousehtojen toteuduttua eli sitten, kun tarvittavat viranomaisluvat on saatu. Tämän jälkeen lunastustarjous jäljellä olevista osakkeista tehdään viipymättä. Tarjouksen voimassaoloaika on neljä viikkoa. Tarjoushinta on sama kuin julkisessa ostotarjouksessa eli 49 Norjan kruunua. Tarjoukseen ei sisälly korvausta kertyneestä korosta. Lunastustarjouksen jälkeen loput jäljellä olevista osakkeista hankitaan pakkolunastuksella. MeritaNordbanken Oyj:stä tulee jäljellä olevien osakkeiden omistaja, kun päätös pakkolunastuksesta on tehty. Lisätietoja: Erik Evrén, konserniviestintä, +46 8 614 8611 Maria Snöbohm, konsernin lakiasiat, +46 8 614 7243 Even Bratsberg, Thommessen Krefting Greve Lund, +47 23 11 12 04 NOT FOR DISTRIBUTION IN AUSTRALIA, CANADA OR JAPAN ------------------------------------------------------------ Lisätietoja saat osoitteesta http://www.bitonline.fi Seuraavat tiedostot ovat ladattavissa: http://www.bit.se/bitonline/2000/11/10/20001110BIT00720/bit0001.doc http://www.bit.se/bitonline/2000/11/10/20001110BIT00720/bit0002.pdf