MeritaNordbanken jatkaa ostotarjoustaan Christiania Bankin osakkeista 28.4.2000 saakka MeritaNordbanken jatkaa ostotarjoustaan Christiania Bank og Kreditkassen osakkeista perjantaihin 28.4.2000 klo 17.00 saakka hintaan 44 kruunua osakkeelta. Tarjousaikaa pidennetään, jotta saataisiin ratkaisu Norjan valtion omistukseen Christiania Bank og Kreditkassessa. Christiania Bank og Kreditkassen yhtiökokouksen jälkeen MeritaNordbanken päättää, miten kokouksessa päätetty osingonjako vaikuttaa ostotarjouksen hintatasoon. Tarjousajan pidennyksen taustalla on myös MeritaNordbankenin ja Unidanmarkin yhdistyminen Pohjoismaiden ja Itämeren alueen johtavaksi rahoitusalan konserniksi, jolla on erinomaiset kasvuedellytykset erityisesti Internetiin perustuvissa palveluissa. MeritaNordbankenin ja Unidanmarkin yhdistymisen yhteydessä molemmat pankit ovat korostaneet, että MeritaNordbanken jatkaa tarjoustaan Christiania Bank og Kreditkassen osakkeenomistajille, jotta Christiania Bank voisi tulla mukaan uuteen Pohjoismaiden ja Itämeren alueen rahoitusalan konserniin. MeritaNordbankenin ostotarjous Christiania Bank og Kreditkassen osakkeista oli alun perin voimassa 29.10.1999 klo 17.00 saakka ja sitä on viimeksi jatkettu 31.3.2000 saakka. Christiania Bank og Kreditkassen hallitus on yhdessä pankin johdon ja henkilöstön kanssa suositellut osakkeenomistajille ostotarjouksen hyväksymistä, koska se on liiketaloudellisesti järkevä ja taloudellisesti edullinen. Lisätietoja: Varatoimitusjohtaja Markku Pohjola, (09) 1654 2245 Johtaja Lars Thalén, Konserni-identiteetti ja viestintä, +46 8 614 7951, +46 709 200 665 Tätä tiedotetta ei saa jakaa Australiassa, Japanissa, Kanadassa eikä USA:ssa. ------------------------------------------------------------ Lisätietoja saat osoitteesta http://www.bit.se Seuraavat tiedostot ovat ladattavissa: http://www.bit.se/bitonline/2000/03/31/20000331BIT00800/bit0001.doc http://www.bit.se/bitonline/2000/03/31/20000331BIT00800/bit0002.pdf