MeritaNordbanken jatkaa ostotarjoustaan Christiania Bankin osakkeista 31. maaliskuuta 2000 saakka MeritaNordbanken jatkaa ostotarjoustaan Christiania Bank og Kreditkassenin osakkeista 31. maaliskuuta 2000 klo 17.00 saakka hintaan 44 Norjan kruunua osakkeelta. Tarjousta jatketaan, jotta saataisiin ratkaisu Norjan suurkäräjien joulukuussa 1999 tekemän kannanoton mukaisesti Norjan valtion omistukseen Christiania Bankissa. MeritaNordbankenin ostotarjous Christiania Bankin osakkeista on ollut voimassa 29. lokakuuta 1999 lähtien ja sitä on viimeksi jatkettu 3.3.2000 klo 17.00 saakka. MeritaNordbankenin ostotarjouksen taustalla on halu muodostaa yhdessä Christiania Bankin kanssa Itämeren alueen johtava rahoitusalan konserni perustuen vahvoihin kansallisiin pankkeihin, jotka ovat asiakkaiden saavutettavissa sekä paikallisesti että maailman johtavien internet- ratkaisujen välityksellä. Christiania Bankin hallitus yhdessä pankin johdon sekä työntekijöiden kanssa on suositellut, että osakkeenomistajat hyväksyisivät tarjouksen, joka on sekä pankkitoimialaa monipuolistava että liiketaloudellisesti järkevä. Lisätietoja: Varatoimitusjohtaja Markku Pohjola, (09) 1654 2245 Johtaja Lars Thalén +46 8 614 7951 Tätä tiedotetta ei saa jakaa Australiassa, Kanadassa, Japanissa ja USA:ssa. ------------------------------------------------------------ Lisätietoja saat osoitteesta http://www.bit.se Seuraavat tiedostot ovat ladattavissa: http://www.bit.se/bitonline/2000/03/01/20000301BIT01000/bit0001.doc http://www.bit.se/bitonline/2000/03/01/20000301BIT01000/bit0002.pdf