MeritaNordbanken jatkaa ostotarjoustaan kaikista Christiania Bank og Kreditkassen osakkeista MeritaNordbanken jatkaa ostotarjoustaan kaikista Christiania Bank og Kreditkassen osakkeista hintaan 42,50 Norjan kruunua osakkeelta perjantaihin 30. kesäkuuta 2000 klo 17.00 asti. Kun valtion vähemmistöomistusta Christiania Bankissa koskevat lopulliset päätökset on tehty, MeritaNordbankenin ja Unidanmarkin emoyhtiö Nordic Baltic Holding (NBH) arvioi tilannetta uudelleen, jotta Christiania Bank voisi liittyä mahdollisimman nopeasti uuteen pohjoismaiseen finanssipalveluryhmään. Nordic Baltic Holdingin konsernijohtaja Hans Dalborg kommentoi tilannetta seuraavasti: - Olemme tyytyväisiä Norjan hallituksen tällä viikolla antamaan ilmoitukseen, jonka mukaan valtio myy 34,65 prosentin osuutensa Christiania Bank og Kreditkassen (CBK) osakkeista, sekä tänään Stortingetille tehtyyn ehdotukseen, jonka mukaan rahoitusalaa koskevia säännöksiä muutetaan sen mukaisesti. Olemme ottaneet huomioon sen seikan, että hallitus on hylännyt MeritaNordbankenin nykyisen ostotarjouksen kaikkien CBK:n osakkeiden hankkimiseksi. - MeritaNordbankenin tarjousta jatketaan tänään kuitenkin teknisten syiden vuoksi ja vahvistaaksemme uudelleen Nordic Baltic Holdingin sitoutuneisuuden luoda pohjoismainen finanssipalveluryhmä, jossa myös Christiania Bank on mukana. Christiania Bankin hallitus, pankin johto ja henkilöstö ovat suositelleet osakkeenomistajille nykyisen tarjouksen hyväksymistä toimialan kannalta järkevänä ja taloudellisesti edullisena. Yli 8 000 osakkeenomistajaa on hyväksynyt tarjouksen. Jatkamme työtä yhteiseen päämäärän saavuttamiseksi yhdessä kaikkien asianosaisten kanssa. - Harkitsemme tarjouksen voimassaoloaikana toimenpiteitä, joilla edistetään edelleen Christiania Bankin liittymistä Nordic Baltic Holdingiin sellaisin ehdoin, jotka ovat hyväksyttäviä sekä NBH:n että CBK:n osakkeenomistajien kannalta. MeritaNordbankenin ostotarjous Christiania Bankin kaikkien osakkeiden hankkimiseksi hintaan 44 Norjan kruunua osakkeelta tehtiin 20. syyskuuta 1999 ja se on teknisesti voimassa 30. kesäkuuta 2000 asti. Tarjousta on tarkistettu Christiania Bankin ylimääräisen osingon osalta 42,50:een Norjan kruunuun osakkeelta ja samalla tarjousta jatkettiin 26. toukokuuta 2000 asti. Mikäli tarjous hyväksytään, tarjouksen hyväksyneille osakkeenomistajille maksetaan kuuden prosentin vuotuista korkoa vastaava korvaus siitä päivästä lukien, jolloin MeritaNordbanken on vastaanottanut osakkeet. Lisätietoja: Varatoimitusjohtaja, Markku Pohjola, (09) 165 422 45 Lars Thalén, Konserni-identiteetti ja -viestintä, +46 8 614 7951, +46 709 200 665 Tätä tiedotetta ei saa jakaa Australiassa, Japanissa, Kanadassa eikä Yhdysvalloissa. ------------------------------------------------------------ Lisätietoja saat osoitteesta http://www.bit.se Seuraavat tiedostot ovat ladattavissa: http://www.bit.se/bitonline/2000/05/26/20000526BIT00810/bit0001.doc http://www.bit.se/bitonline/2000/05/26/20000526BIT00810/bit0002.pdf