MeritaNordbanken tarkistaa ostotarjoustaan kaikista Christiania Bank og Kreditkassen liikkeellä olevista osakkeista - hintatarjous 42,50 Norjan kruunua ennen osingon maksua MeritaNordbanken Oyj tarkistaa ostotarjoustaan Christiania Bank og Kreditkassen osakkeenomistajille osaketta kohti maksettavan ylimääräisen 1,50 Norjan kruunun suuruisen osingon mukaisesti, josta Christiania Bank og Kreditkassen varsinainen yhtiökokous teki päätöksen 11.4.2000. MeritaNordbankenin tarjouksen hyväksynnän jälkeen osakkeenomistajille, joille on jo maksettu osinkoa, maksetaan 42,50 Norjan kruunua osakkeelta. Se vastaa 45,50 Norjan kruunua osakkeelta ennen osingon maksua. Lisäksi tarjouksen hyväksyneille osakkeenomistajille maksetaan 6 prosentin vuotuista korkoa vastaava korvaus siitä päivästä lukien, jolloin MeritaNordbanken on vastaanottanut osakkeet. Ylimääräisen osingon mukainen tarkistus on Christiania Bank og Kreditkassen osakkeenomistajille esitetyn ja 24.9.1999 julkaistun tarjousesitteen kohdan 3.4.4 mukainen. Tarjousta on jatkettu toistuvasti ja viimeisin tarjous on voimassa 28.4.2000 klo 17.00 saakka. Christiania Bank og Kreditkassen hallitus, johto ja henkilöstöryhmät suosittelevat osakkeenomistajille alkuperäisen tarjouksen hyväksymistä, koska se on liiketaloudellisesti järkevä ja taloudellisesti edullinen. Lisätietoja: Varatoimitusjohtaja Markku Pohjola, +46 8 614 78 06 Johtaja Lars Thalén, Konserni-identiteetti ja viestintä, +46 8 614 79 51 NOT FOR DISTRIBUTION IN THE UNITED STATES, CANADA, AUSTRALIA OR JAPAN ------------------------------------------------------------ Lisätietoja saat osoitteesta http://www.bit.se Seuraavat tiedostot ovat ladattavissa: http://www.bit.se/bitonline/2000/04/12/20000412BIT00410/bit0001.doc http://www.bit.se/bitonline/2000/04/12/20000412BIT00410/bit0002.pdf