Nordea AB - Nordic Baltic Holdingin uusi nimi

Nordea AB - Nordic Baltic Holdingin uusi nimi Tänään pidetyssä Nordic Baltic Holding (NBH) AB:n (publ) ylimääräisessä yhtiökokouksessa päätettiin, että yhtiön toiminimi on Nordea AB, englanniksi Nordea Plc. Myös yhtiön osakkeen nimeksi tulee Nordea. Pörssissä käytettävä lyhenne on NDA. - Nordea tulee sanoista Nordic Ideas ja kuvaa konsernin sitoutumista integroitumiseen ja Pohjoismaissa sekä Itämeren alueella toimivan konsernin muodostamiseen. Konserni voi tarjota asiakkaan kannalta kunkin markkina-alueen parhaita ratkaisuja kaikille Pohjoismaiden ja Itämeren alueen asiakkaille, hallituksen puheenjohtaja Vesa Vainio sanoo. Nordea-nimeä aletaan käyttää virallisesti heti, kun Ruotsin Patent- och Registeringsverket on rekisteröinyt nimenmuutoksen. Nordea-nimeä ja -brandia käyttävät konserniin kuuluvat yhtiöt ja toiminnot. Tämän seurauksena MeritaNordbankenin nimeksi tulee Nordea Companies Finland (NCF) Oyj ja Unidanmarkin nimeksi Nordea Companies Denmark (NCD) A/S. Nordea-brandia käyttävät liiketoiminta-alueet Corporate and Institutional Banking ja Varallisuudenhoito sekä Baltian ja Puolan aluepankki. Muut liiketoiminta-alueet käyttävät Nordea-brandia nykyisten tuotemerkkien (Merita, Nordbanken, Unibank ja Tryg) rinnalla. Christiania Bankia koskevat päätökset tehdään, kun osakekannan ostoprosessi on saatettu loppuun. Yhtiökokouksessa päätettiin myös joistakin muista yhtiön toimialaa ja yhtiökokouksen kokouspaikkakuntia koskevista yhtiöjärjestyksen muutoksista. Lisätietoja: Lars Thalén, johtaja, konserni-identiteetti ja -viestintä, +46 709 200 665 Torben Laustsen, konserni-identiteetti ja -viestintä, +45 40 54 48 22 Lauri Peltola, konserni-identiteetti ja -viestintä, 050 32 41 445 ------------------------------------------------------------ Lisätietoja saat osoitteesta http://www.bitonline.fi Seuraavat tiedostot ovat ladattavissa: http://www.bit.se/bitonline/2000/11/30/20001130BIT00320/bit0001.doc http://www.bit.se/bitonline/2000/11/30/20001130BIT00320/bit0002.pdf