Uuden ryhmän nimitysuutisia

Uuden ryhmän nimitysuutisia "Kaksi viikkoa sitten tiedotimme uuden ryhmän liiketoiminta-alueita ja konserniesikuntaa koskevista johtajanimityksistä. Nyt julkistettavat uudet johtajanimitykset ovat osoitus siitä, että yhteinen päätöksenteko toimii ja että uusi ryhmä haluaa tukea sitä dynaamista ja positiivista palautetta, jolla Unidanmarkin ja MeritaNordbankenin välinen yhdistymissopimus on otettu vastaan ryhmän sisällä. Yhdistymisprosessin mahdollisimman ripeän etenemisen kannalta on tärkeää, että johtamisrakenne on selkeä. Tämä on erityisen tärkeää sen jälkeen, kun osakevaihtotarjous päättyy", sanoo uuden ryhmän varakonsernijohtaja Thorleif Krarup. Varallisuuden hoidon johtoryhmä ja organisaatiorakenne Christian Clausenin johtamassa Nordic Baltic Holdingin Varallisuuden hoito -yksikössä on päätetty tulevasta organisaatiosta ja uusista johtajanimityksistä. Yksikkö on Pohjoismaiden rahoitusmarkkinoiden johtavia varallisuuden hoitajia. Yksikön hoidossa olevan varallisuuden arvo on noin 100 miljardia euroa. Varallisuuden hoidon organisaatiorakenteessa painotetaan asiakaslähtöisyyttä ja matriisiorganisaatioon liittyvien tehtävien hoitamista. Yksikön johtoryhmään kuuluvat Staffan Grefbäck, Ole Jacobsen, Allan Polack, Eira Palin-Lehtinen, Tommy Jacobson ja Jhon Mortensen. Organisaatiorakenne ja nimitykset tulevat voimaan fuusion toteutumisen ja työmarkkinajärjestöjen edellyttämien toimenpiteiden jälkeen. Kolme keskeistä liiketoimintayksikköä vastaa seuraavien matriisiorganisaatioon liittyvien tehtävien hoitamisesta: Sijoitusrahastot, välillinen ja Internetin kautta tapahtuva jakelu Yksikön johtajaksi nimitetään Staffan Grefbäck. Yksikkö vastaa sijoitusrahastojen perustamisesta sekä strategioista, konsepteista ja markkinoinnista. Se huolehtii myös välillisestä ja Internetin kautta tapahtuvasta jakelusta. Investment Management ja Institutionaaliset asiakkaat Yksikön johtajaksi nimitetään Ole Jacobsen. Yksikön vastuualueisiin kuuluvat sijoitusten hoitoon liittyvät palvelut ja institutionaalisten asiakkaiden palveleminen. Pitkäaikaissäästäminen, henkivakuutukset ja Private Banking - verkkopankkipalvelut Yksikön johtajaksi nimitetään Allan Polack. Yksikön vastuualueisiin kuuluvat vähittäispankkien konseptien kehittäminen ja asiakkaiden myyntituki sekä kolmeen vähittäispankkiin läheisesti liittyvät Private Banking -toiminnot. Matriisiorganisaatiossa toimivien liiketoimintayksiköiden lisäksi uusia nimityksiä on tehty kolmessa muussa liiketoimintayksikössä: Private Banking and Wealth Management Suomessa Yksikön johtajaksi nimitetään Eira Palin-Lehtinen, joka nimitetään myös Trevisen hallituksen puheenjohtajaksi ja Luxemburgin Private Banking - yksikön hallituksen jäseneksi. Stand-alone Private Banking (Trevise) Yksikön johtajaksi nimitetään Tommy Jacobson. Trevise vastaa kaikkein vaativimpien yksityisasiakkaiden varallisuudenhoidosta. Off-shore Private Banking Euroopassa (Luxemburg) Yksikön toimitusjohtajaksi nimitetään Jhon Mortensen ja varatoimitusjohtajiksi Kjell Westermark sekä Lars Højberg. Corporate and Institutional Banking Corporate and Institutional Banking -liiketoiminta-alueella Jens Holmberg on nimitetty controlleriksi. Hän raportoi uuden ryhmän talousjohtaja (CFO) Arne Liljedahlille ja Corporate and Institutional Banking -liiketoiminta- alueen johtajalle Markku Pohjolalle. Nimitykset astuvat voimaan ehdotetun fuusion hyväksymisen ja toteutumisen jälkeen. Lisätietoja: Christian Clausen, johtaja, Varallisuuden hoito, +45 33 33 15 00 Erik Evrén, lehdistöpäällikkö, Konserni-identiteetti ja -viestintä, +46 8 614 86 11 Torben Laustsen, varajohtaja, Konserni-identiteetti ja -viestintä, +45 33 33 34 51 Lauri Peltola, lehdistöpäällikkö, Konserni-identiteetti ja -viestintä, 050 - 324 1445 ------------------------------------------------------------ Lisätietoja saat osoitteesta http://www.bit.se Seuraavat tiedostot ovat ladattavissa: http://www.bit.se/bitonline/2000/04/06/20000406BIT00290/bit0001.doc http://www.bit.se/bitonline/2000/04/06/20000406BIT00290/bit0002.pdf