Nordisk Renting AB:n osavuosikatsaus

Report this content

Nordisk Renting AB:n osavuosikatsaus 1 tammikuuta - 30 syyskuuta 2000 * Tulos ennen veroja 467 MSEK (450) * Kiinteistöhankinta- ja uusinvestointisopimuksia tehtiin jakson aikana 2.129 MSEK:n arvosta (1.926) * Kiinteistöjä ja osakkeita realisoitiin 1.713 MSEK:llä (1.451) * Tuloksen ennen veroja koko vuodelle 2000 odotetaan ylittävän edellisen vuoden, 511 MSEK:n tuloksen. Konsernin tulos ennen veroja nousi vuoden yhdeksän ensimmäisen kuukauden aikana 467 MSEK:iin (450), josta 307 MSEK (274) oli pääosiltaan kiinteistöjen myyntivoittoja. Näitä olivat muun muassa Oslo Plaza Hotellin myynti, josta syntyi 120 MSEK:n luovutusvoitto, osakkuusyhtiön Svenskt Fastighetskapital AB:n osakkeiden myynti tuotti 108 MSEK sekä Hotelluksen osakkeiden myynti Pandox AB:lle osakkeiden vaihtona ja sen jälkeen Pandoxin koko osakeomistuksen myynti, josta syntyi 32 MSEK:n luovutusvoitto. Nordisk Renting Oy on Nordisk Renting AB:n kokonaan omistama tytäryhtiö. Nordisk Renting AB on Pohjoismaiden johtavia kiinteistösijoitusyhtiöitä, jolla on ainutlaatuinen tapa toteuttaa pitkäaikaista, strategista kiinteistöyhteistyötä taloudellisesti vahvojen yritysten ja julkisten tahojen kanssa. Nordisk Renting omistaa kiinteistöjä Ruotsissa, Suomessa, Norjassa, Tanskassa, Saksassa, Sveitsissä, Hollannissa ja Englannissa yhteensä noin 16 miljardin ruotsin kruunun arvosta. Nordisk Rentingin omistajia ovat MeritaNordbanken (40%), Atle AB (35%) ja Ruotsin 6.yleinen eläkerahasto (25%). Kiinteistöhankinnoista ja uusinvestoinneista voidaan mainita mm seuraavat: Raision kaupunkiin Turun lähelle uuden ostoskeskuksen rakentaminen yhteistyössä NCC:n kanssa SOK ja TOK pitkäaikaisina vuokralaisina, Uuden oikeus- ja poliisitalon rakentaminen Kouvolaan sekä jo käytössä olevan osto Jämsässä yhteistyössä rakennuskonserni Lemminkäisen ja Palmbergin kanssa, Suomen valtio pitkäaikaisena vuokralaisena, Hotelli Rivolin kiinteistön osto Espoossa SOK pitkäaikaisena vuokralaisena, Radisson SAS Hotel Royal Vikingin osto Tukholmassa, Umeån oopperatalon hankinta yhteistyössä NCC:n kanssa Umeån kunnan ollessa pitkäaikaieena vuokralaisena, Kolmen konttori- ja teollisuuskiinteistön hankinta Kristianstadin sekä Nybron kaupungeissa Ruotsissa, Euroopan johtavan kirjekuoriyhtiön BongLjungdahlin ollessa pitkäaikaisena vuokralaisena. Konsernin liikevaihto nousi 1.207 MSEK:iin (1.058) ja tase oli jakson lopussa 15.799 MSEK verrattuna vuoden alun 16.255 MSEK:iin. Konsernin hallintoon kuului 31 syyskuuta 220 kiinteistöä, yhteensä noin 2,3 miljoonaa neliömetriä, kokonaisarvoltaan 14.518 MSEK. Konsernin tuloksen ennen veroja koko vuodelle odotetaan ylittävän edellisen vuoden tuloksen 511 MSEK, koko vuoden 2000 tuloksesta luovutusvoittojen arvioidaan olevan 307 MSEK (274). Tämä katsaus ei ole tilintarkastajien tarkastama. Halutessanne lisätietoja pyydämme ottamaan yhteyden: Göte Dahlin, TJ Nordisk Renting AB ,puhelin +46 8 670 98 00 ------------------------------------------------------------ Lisätietoja saat osoitteesta http://www.bitonline.fi Seuraavat tiedostot ovat ladattavissa: http://www.bit.se/bitonline/2000/10/20/20001020BIT00100/bit0001.doc Koko raportti http://www.bit.se/bitonline/2000/10/20/20001020BIT00100/bit0003.pdf Koko raportti http://www.bit.se/bitonline/2000/10/20/20001020BIT00100/bit0002.xls