Report this content

Nordisk Renting ostaa teollisuus- ja toimistokiinteistön Tampereelta 106 MFIM:llä Nordisk Renting Oy on solminut sopimuksen teollisuus- ja toimistokiinteistön ostosta Tampereelta Suomen toiseksi suurimmalta mediakonsernilta, Alma Media Oyj:ltä. Kauppahinta on 106 MFIM. Hankinnan yhteydessä on solmittu 18-vuotinen vuokrasopimus osapuolten välillä. Alma Median pääliiketoiminta-alueita ovat sanomalehtien kustantaminen, taloudellisen informaation tuotanto ja jakelu, televisio- ja radioliiketoiminta, uusmedia sekä painotoiminta. Alma Media on noteerattu Helsingin pörssissä ja sen suurin osakkeenomistaja on Bonnier- konserni joka omistaa yhtiöstä 33 prosenttia. Kyseinen kiinteistö, jossa on vuokrattavaa tilaa noin 29.000 neliömetriä, käsittää toimisto- ja teollisuustiloja. Toimistotilat ovat helposti muunneltavissa ja niiden käyttäjät voivat olla eri tahoja kuin tuotantotilojen käyttäjät. Tilat ovat suuremmaksi osaksi vuokrattu ulkopuolisille vuokralaisille esimerkiksi Metso Oyj:lle ja ISS Oy:lle. Teollisuustilat ovat pääosin painotoiminnan käytössä, muun muassa paikallinen Aamulehti sekä puolet Iltalehden ja Kauppalehden painoksista painetaan näissä tiloissa. Tilat soveltuvat myös muuhun tuotantoon kuin myös varastotiloiksi. Alma Media - konsernin kiinteistöistä vastaavan varatoimitusjohtaja Risto Takalan mukaan toteuttava kauppa noudattaa konsernin strategiaa. "Kaupalla kevennämme tasettamme samalla ja vapautamme pääomia ydinliiketoimintaan". "Alma Media on juuri sellainen vakavarainen ja pitkäaikainen vuokralainen jonka kanssa teemme mielellämme yhteistyötä", sanoo emoyhtiön, Nordisk Renting AB:n toimitusjohtaja Göte Dahlin. "Hankinta on askel eteenpäin laajentumisessamme Suomen kiinteistömarkkinoilla. Olemme kahden viimeisen vuoden aikana tehneet kiinteistösijoitussopimuksia Suomessa noin kahden miljardin markan arvosta." Halutessasi lisätietoja ystävällisesti ota yhteys: Vesa Nummijärvi, liiketoimintajohtaja Nordisk Renting Oy, puh 09 720 608 11 Risto Takala, varatoimitusjohtaja, Alma Media Oyj 09 507 8500 ------------------------------------------------------------ Lisätietoja saat osoitteesta http://www.bitonline.fi Seuraavat tiedostot ovat ladattavissa: http://www.bit.se/bitonline/2001/06/28/20010628BIT00660/bit0002.DOC http://www.bit.se/bitonline/2001/06/28/20010628BIT00660/bit0002.pdf