Nordisk Renting Oy hankkii logistiikkakiinteistön 70 MFIM:llä

Nordisk Renting Oy hankkii logistiikkakiinteistön 70 MFIM:llä yhteistyössä DFDS Transport Oy:n kanssa Nordisk Renting Oy hankkii varasto- ja logistiikkakiinteistön Ilmarisen Liikekiinteistöt Oy:ltä. Kiinteistö sijaitsee kasvavalla Vantaalla, kauppasumma on 70 MFIM. Samanaikaisesti on DFDS Transport Oy:n kanssa solmittu pitkäaikainen vuokrasopimus. DFDS Transport Oy on yksi Skandinavian suurimpia kuljetusyrityksiä. DFDS Transport Oy on jo aiemmin ollut vuokralaisena kiinteistössä. DFDS Transport Oy pyrkii keskittymään ydintoimintaansa, toisin sanoen tarjoamaan kuljetus-, huolinta- ja logistiikkapalveluja, eikä näin ollen halua sitoa pääomia kiinteistöihin. - Kyseisellä kiinteistöllä on pitkäaikainen ja strateginen merkitys toiminallemme Suomessa, sanoo Dick Bäckström, DFDS Transport Oy:n toimitusjohtaja. Kun Ilmarinen nyt halusi myydä kiinteistön, oli meille kiinteistön pitkäaikainen vuokraaminen asiantuntevalta ja vakavaraiselta Nordisk Rentingiltä erinomainen ratkaisu. Kiinteistö, jolla on strateginen sijainti Vantaan teollisuusalueella lähellä Lahden moottoritietä, käsittää varasto-, teollisuus- ja toimistotilaa yhteensä noin 25.000 neliömetrin edestä. - Hankinta on osana laajentumistamme Suomen kiinteistömarkkinoilla, sanoo Åke von Ajkay, ruotsalaisen emoyhtiön Nordisk Renting AB:n varatoimitusjohtaja. Olemme viimeisen vuoden aikana tehneet sijoitussopimuksia Suomessa 1,6 miljardin markan edestä ja suunnitelmissamme on kasvaa edelleen. Lisätietoja antaa Åke von Ajkay vtj Nordisk Renting AB, tfn +358 8 670 98 00 tai Dick Bäckström, tj DFDS Transport Oy +358 010 560 661 ------------------------------------------------------------ Lisätietoja saat osoitteesta http://www.bitonline.fi Seuraavat tiedostot ovat ladattavissa: http://www.bit.se/bitonline/2001/04/02/20010402BIT00360/bit0002.DOC http://www.bit.se/bitonline/2001/04/02/20010402BIT00360/bit0001.pdf