Nordisk Renting rakennuttaa toimitilaa Sisu Autolle Vantaalle

Report this content

Nordisk Renting rakennuttaa toimitilaa Sisu Autolle Vantaalle Nordisk Renting Oy ja Partekiin kuuluva Sisu Auto Oy ovat sopineet Sisu- Renault palvelu- ja myyntikeskuksen rakentamisesta Vantaalle. Kiinteistöhanke toteutetaan yhteistyössä rakennuskonserni Hartelan kanssa. Uudella kiinteistöllä on strateginen merkitys Sisu Auton toiminalle. Osapuolten välille on solmittu 20-vuotinen vuokrasopimus. Sisu Auto on Suomen kolmanneksi suurin kuorma-autojen myyjä. Vuotuinen myynti on noin 100 miljoonaa euroa. Partek toimittaa kuljetusalalla, teollisuudessa ja perustuotannossa toimiville asiakkaille pyörillä kulkevia logistisia ratkaisuja. Partekin liikevaihto on 2,5 miljardia euroa ja yhtiön henkilöstön lukumäärä on 13 000. Sisu Auto tulee kehittämään edelleen myynti- ja huoltotoimintoja uudessa kiinteistössä. Palvelukonseptista kuorma-automarkkinoilla on tullut yhä tärkeämpi tekijä, koska raskaat ajoneuvot ovat suuria investointeja omistajilleen. "Menestyksekkäissä, omaan ydinliiketoimintaan panostavissa yrityksissä on enemmässä määrin vakiintumassa näkemys, että kiinteistön omistamiselle hyvä vaihtoehto on pitkäaikainen vuokraus ", sanoo ruotsalaisen Nordisk Renting AB:n toimitusjohtaja Reinhold Geijer. "Olemme erittäin tyytyväisiä siitä, että olemme saaneet Sisu Auton uudeksi vuokralaiseksemme, joka on mieltänyt tämän näkökannan mukanaan tuomat edut. Toiminta-ajatuksemme on tehdä hankintoja yhteistyössä vakavaraisten yritysten kanssa." "Nopeasti tapahtuvat ajoneuvojen korjaukset ja korkeatasoinen huoltopalvelu ovat perusedellytyksiä toiminallemme. Uusi, hyvän sijainnin omaava kiinteistö on tärkeä tekijä markkinoiden laajentamisessa", sanoo Sisu Auton varatoimitusjohtaja Pekka Salo. "Nordisk Rentingin kanssa solmitun pitkäaikaisen vuokrasopimuksen ansiosta säilytämme tämän Helsingin seudulla liiketoimintamme kannalta strategisesti tärkeän kiinteistön kontrollin ilman, että meidän pitäisi sitoa pääomia siihen." Kiinteistö valmistuu maaliskuussa 2002 ja vuokrattava kokonaispinta-ala on runsaat 4.400 neliömetriä. Halutessasi lisätietoja, ystävällisesti ota yhteys: Reinhold Geijer, TJ Nordisk Renting AB, puh +46 8 670 98 00 Pekka Salo, varatj Sisu Auto,puh 019 275 3401 Nordisk Renting Oy kuuluu ruotsalaiseen Nordisk Renting-konserniin, joka on erikoistunut kiinteistösijoitusyhtiö, ja jolla on ainutlaatuinen tapa toteuttaa pitkäaikaista, strategista kiinteistöyhteistyötä taloudellisesti vahvojen yritysten ja julkisyhteisöjen kanssa. Nordisk Renting omistaa kiinteistöjä Ruotsissa, Suomessa, Norjassa, Saksassa, Sveitsissä, Hollannissa ja Englannissa noin 15 miljardin kruunun arvosta. Nordisk Renting omistajia ovat Nordea (40%), 3i (35%) ja Ruotsin 6:e eläkerahasto (25%). ------------------------------------------------------------ Lisätietoja saat osoitteesta http://www.waymaker.fi Seuraavat tiedostot ovat ladattavissa: http://www.waymaker.net/bitonline/2001/11/29/20011129BIT00660/bit0002.DOC http://www.waymaker.net/bitonline/2001/11/29/20011129BIT00660/bit0002.pdf