Skanska/Selmer rakentaa toimistokiinteistön Ericssonille ...

Skanska/Selmer rakentaa toimistokiinteistön Ericssonille yhteistyössä Nordisk Rentingin kanssa Skanska ja sen tytäryhtiö Selmer rakentavat Ericsson Mobile Data Design Systemsille Göteborgiin uuden toimistokiinteistön, jonka omistajana on Nordisk Renting. Pitkäaikainen vuokrasopimus on solmittu Ericssonin ja Nordisk Rentingin välillä. Ericsson on jo aiemmin sopinut maanomistajan Norra Älvstranden Utvecklings AB:n kanssa uuden toimistotalon rakentamisesta alueelle. Uusi toimistokiinteistö rakennetaan kasvavalle Lindholmenin alueelle Norra Älvstrandeniin Göteborgiin. Alueelle keskittyy täten enenevässä määrin tietotekniikka-alan huippuyrityksiä. Kiinteistön pinta-ala on 52.000 m2 ja siinä on toimitilat 1200 henkilölle, käsittäen tutkimus- ja laboratoriotilat sekä ravintola- ja konferenssitilat. Rakentaminen alkaa välittömästi ja rakennuksen arvioidaan valmistuvan tammikuussa 2003. Uudessa kiinteistössä Ericsson kehittää tulevaisuuden langatonta tietojärjestelmää. - Äskettäin hankittu Selmer vahvistaa resurssejamme. Yhdessä Nordisk Rentingin kanssa, joka on pitkäaikainen ja ammattitaitoinen kiinteistönomistaja, teemme voimakkaan panostuksen projektin läpiviemiseksi, sanoo Skanska Hus:n aluejohtaja Tore Hallersbo. Tämä on suurin rakennusprojekti Göteborgissa moniin vuosiin ja olemme luonnollisesti tyytyväisiä että Ericsson on valinnut meidät yhteistyökumppaniksi myös tähän projektiin. - Hankinta sopii hyvin strategiaamme tehdä pitkäaikaista kiinteistöyhteistyötä taloudellisesti vahvojen osapuolten kanssa, sanoo Nordisk Renting AB:n toimitusjohtaja Göte Dahlin. On erittäin innostavaa yhdessä Ericssonin ja Skansa/Selmerin kanssa osallistua houkuttelevan Norra Älvstrandenin alueen kehittämiseen. Lisätietoja antavat: Tore Hallersbo, aluejohtaja Skanska Hus,puh+46 31 7711401,gsm+46 70 642 39 10 Åke von Ajkay, varatj. Nordisk Renting, gsm +46 70-655 88 02, puh +46 8 670 98 00 Kuvamateriaalia julkaistavaksi on saatavilla: www.skanska.se/ericsson001116. Tämä lehdistötiedote löytyy myös: www.skanska.se/hus sekä www.nordiskrenting.fi ------------------------------------------------------------ Lisätietoja saat osoitteesta http://www.bitonline.fi Seuraavat tiedostot ovat ladattavissa: http://www.bit.se/bitonline/2000/11/17/20001117BIT00470/bit0001.DOC http://www.bit.se/bitonline/2000/11/17/20001117BIT00470/bit0002.pdf