Nordisk Renting hankkii Ifille uuden toimitalon Espooseen

Nordisk Renting Oy on solminut If Vahinkovakuutusyhtiö Oy:n kanssa sopimuksen uuden toimitalon rakennuttamisesta Ifin pääkaupunkiseudun toimintoja varten. Kiinteistö rakennetaan Espooseen Skanska Talonrakennus Oy:n toimiessa projektinjohtourakoitsijana. Toimistokiinteistö koostuu peruskorjatusta osasta ja uudisrakennuksesta. Nordisk Rentingin ja Ifin välinen vuokrasopimus on solmittu 15 vuodeksi. Kokonaisinvestointi tulee olemaan noin 46 miljoonaa euroa.

If on Pohjoismaiden johtava vahinkovakuuttaja, jolla on 3,8 miljoonaa asiakasta Pohjoismaissa ja Baltiassa. Ifin maksutulo vuonna 2004 oli 4,1 miljardia euroa. Yhteensä noin 6800 ifläisestä suomalaisia asiakkaita palvelee noin 2100. If kuuluu Sampo-konserniin. Ifin pääkaupunkiseudun toiminnot sijaitsevat nyt Helsingissä ja Espoossa. If keskittää Espoon Niittymaalle valmistuvaan toimitilaan kaikki pääkaupunkiseudun toimintonsa lukuun ottamatta henkilöasiakaskonttoreita ja myyntipisteitä. Nordisk Renting ja If aloittivat yhteistyön vuonna 2004 Ifin Turun nyt rakennusvaiheessa olevan toimitalon puitteissa. Myös Turun kiinteistön If vuokraa 15-vuotisella vuokrasopimuksella Nordisk Rentingiltä. ”Yhteistyömme Nordisk Rentingin kanssa tarjoaa meille mahdollisuuden vahvistaa toimintaamme monella tavalla,” sanoo Ifin Group Services yksikön johtaja Pekka Meras. ”Voimme keskittää taloudellisia resurssejamme varsinaiseen ydintoimintaan, ja siten saada tilaa kasvulle ja kehitykselle. Myös pääkaupunkiseudun toimintojen kokoaminen samaan toimitaloon parantaa tehokkuutta ja alentaa hallintokuluja.” Toimitalo sijaitsee Niittymaan alueella Espoon Niittykummussa. Alueella on suuri kasvupotentiaali ja erittäin hyvät kulkuyhteydet. Rakennuksen kokonaispinta-ala tulee olemaan noin 15 000 neliömetriä. ”On erittäin ilahduttavaa syventää yhteistyötä Ifin kanssa,” sanoo Nordisk Renting AB:n toimitusjohtaja Reinhold Geijer. "Olemme huomanneet, että Suomen markkinoilla kiinnostus kehittyneisiin kiinteistöjen omistus- ja vuokraratkaisuihin kasvaa koko ajan, ja If on yksi niistä yrityksistä, jotka tietoisesti valitsevat vuokraratkaisun yhdeksi investointistrategian muodoksi.” Rakentamisen lasketaan alkavan kesällä 2005 ja rakennusaika on noin 24 kuukautta. . Halutessasi lisätietoja ystävällisesti ota yhteys: Reinhold Geijer, Tj Nordisk Renting AB, puh + 46 8 506 198 01 Pekka Meras, Johtaja, Group Services, If Vahinkovakuutusyhtiö Oy, puh: +358 50 1931 Juha Hetemäki, Tj Skanska Talonrakennus Oy, puh + 358 40 503 2797