LEHDISTÖTIEDOTE 2003-02-05 Nordisk Renting ostaa Jaakko Pöyry Groupin pääkonttorikiinteistön Vantaalta 48 miljoonalla eurolla Nordisk Renting Oy ostaa maailman johtavia olevan konsulttiyrityksen Jaakko Pöyry Group Oyj:n pääkonttorikiinteistön Vantaalta. Samalla osapuolet allekirjoittavat 20-vuotisen vuokrasopimuksen kiinteistöstä. Kauppasumma on 48 miljoonaa euroa. Hankintaan sisältyy myös puolet vieressä olevasta 800 parkkipaikan pysäköintitalosta. Jaakko Pöyry Group on maailmanlaajuisesti toimiva teknologiaan suuntautunut konsultti- ja insinööriyritys, jonka toimialoina ovat metsäteollisuus, energia sekä infrastruktuuri ja ympäristö. Konsernin henkilöstön määrä on 4 600 ja se toimii yli 30 maassa, ja vuonna 2001 konsernin liikevaihto oli 430 miljoonaa euroa. Jaakko Pöyry Group on noteerattu Helsingin Pörssissä vuodesta 1997. "Pyrkimyksemme on keskittää taloudelliset voimavaramme päätoimialaamme, konsultti - ja sunnittelutoimintaan," sanoo Jaakko Pöyry Group Oyj:n toimitusjohtaja Erkki Pehu-Lehtonen. "Koska tarkoituksemme on käyttää Vantaalla olevaa pääkonttoriamme hyvin pitkään, sopii 20-vuotinen vuokraratkaisu meille hyvin Nordisk Rentingin ollessa pitkäaikainen ja asiantunteva kiinteistönomistaja." Pääkonttorin kokonaisala on runsaat 25 000 neliömetriä ja se sijaitsee liikenteellisesti hyvällä paikalla Vantaalla lähellä lentokenttää. Hankinnan yhteydessä on myös sovittu osto-optiosta, joka antaa Jaakko Pöyry Groupille mahdollisuuden tulevaisuudessa ostaa kiinteistö takaisin ennalta sovittuun hintaan. "Olemme erittäin tyytyväisiä että korkeasti arvostettu Jaakko Pöyry Group on nyt yksi suurimmista asiakkaistamme," sanoo Nordisk Renting AB:n toimitusjohtaja Reinhold Geijer. "Suomen osuus liiketoiminnastamme on kasvamassa yhä suuremmaksi. Kehitys suunta, että yhä useammat suomalaiset yritykset, kuten Jaakko Pöyry Group, vuokraavat kiinteistönsä sen sijaan että omistaisivat ne, näyttää jatkuvan." Halutessasi lisätietoja, ystävällisesti ota yhteys: Reinhold Geijer, Tj Nordisk Renting AB, puh +46 8 670 98 00 tai +46 70 314 91 05 Vesa Nummijärvi, Liiketoimintajohtaja, Nordisk Renting Oy, puh +358 9 720 608 11 Teuvo Salminen, Varatoimitusjohtaja, Jaakko Pöyry Group Oyj, puh +358 9 89 47 28 72 ------------------------------------------------------------ Tämän tiedon Teille välitti Waymaker, http://www.waymaker.fi Seuraavat tiedostot ovat ladattavissa: http://www.waymaker.net/bitonline/2003/02/05/20030205BIT00750/wkr0001.doc http://www.waymaker.net/bitonline/2003/02/05/20030205BIT00750/wkr0002.pdf