Nordisk Renting Oy:lle uusi toimitusjohtaja

LEHDISTÖTIEDOTE 2. joulukuuta 2004 Nordisk Renting Oy:lle uusi toimitusjohtaja Nordisk Renting Oy vahvistaa organisaatiotaan nimittämällä DI Jorma Lehtosen uudeksi toimitusjohtajaksi Suomen toimintoihin. Jorma Lehtonen on aiemmin toiminut Sampo konsernissa kiinteistöjohtajana. Nordisk Renting on suurin ja vanhin kiinteistöleasing yritys Pohjoismaissa. Nordisk Renting on perustettu vuonna 1986 ja toiminta on pääasiallisesti keskittynyt Ruotsiin ja Suomeen. Nordisk Renting hankkii, omistaa ja kehittää kiinteistöjä vuokrattavaksi pitkäaikaisin sopimuksin Ruotsin ja Suomen markkinnoilla. Tämä antaa asiakkaille, taloudellisesti vahvoille yrityksille ja julkisyhteisöille, mahdollisuuden keskittyä paremmin omaan ydintoimintaansa. Nordisk Rentingin omistuksessa on 2.1 miljardin euron arvosta kiinteistöjä. Vuonna 1999 perustettu Suomen tytäryhtiö Nordisk Renting Oy on solminut sopimuksia yhteensä noin 650 miljoonan euron arvosta. Suomalaisista asiakkaista voidaan mainita Dahl International (Saint Gobain), Jaakko Pöyry, Kesko, Kuehne + Nagel, Lemminkäinen, SOK, TeliaSonera sekä suomalaisia julkisyhteisöjä. Vuodesta 2003 yritys on osa The Royal Bank of Scotland (RBS) Groupia. RBS Group, joka on perustettu 1727, on pörssiarvolta mitattuna maailman kuudenneksi suurin ja Euroopan toiseksi suurin rahoitusalan konserni. Charter One hankinnan jälkeen RBS on myös kuudenneksi suurin kotimainen pankki USA:ssa. RBS:llä on "AA" S&P:n luottoluokitus, 20 miljoonaa asiakasta ja 125,000 työntekijää maailmanlaajuisesti. Halutessasi lisätietoja, ystävällisesti ota yhteys: Reinhold Geijer, toimitusjohtaja, Nordisk Renting AB, puh +46 8 506 198 00 ------------------------------------------------------------ Tämän tiedon Teille välitti Waymaker, http://www.waymaker.fi Seuraavat tiedostot ovat ladattavissa: http://wpy.waymaker.net/client/waymaker1/WOLReleaseFile.aspx?id=55135&fn=wkr0001.pdf