• Nordisk Renting/

Nordisk Renting peruskorjaa ja laajentaa kiinteistön noin 20 MEUR:lla yhteistyössä Espoon kaupungin ja NCC:n kanssa Nordisk Renting Oy hankkii toimistokiinteistön Espoosta joka peruskorjataan ja laajennetaan terveyskeskukseksi Espoon kaupungin tullessa pitkäaikaiseksi vuokralaiseksi. Urakoitsijana on NCC, joka myös tulee hoitamaan kiinteistön kunnossapidon vuokra-aikana. Kokonaisinvestointi on noin 20 miljoonaa euroa. Espoo on nopeasti kasvava kaupunki, joka tulevina viitenä vuotena tulee investoimaan merkittävästi sosiaali- ja terveydenhuollon laitoksiin. Kaupunki on solminut 25-vuotisen vuokrasopimuksen Nordisk Rentingin kanssa peruskorjattavasta ja laajennettavasta terveyskeskuksesta. Terveyskeskuksen toimitilat tulevat olemaan 8 000 neliömetriä. Kiinteistö sijaitsee Tapiolan puutarhakaupunginosassa. "Valitsemalla pitkäaikaisen vuokrasopimuksen terveyskeskukselle, vältymme suurelta kertainvestoinnilta ja varmistamme kiinteistön kunnossapidon, " sanoo Espoon kaupungin kiinteistöpalvelukeskuksen virastopäällikkö Heikki Laukala. "Tehtävämme on tarjota asukkaillemme hyvää palvelua, siksi keskitämme taloudellisia varojamme peruspalveluihin." "NCC on johtava Suomessa Public Private Partnership projekteissa, joissa sekä rakennamme että kannamme vastuun kiinteistön kunnossapidosta," sanoo NCC Rakennus Oy:n varatoimitusjohtaja Jukka Lahtinen. " Toimintamme keskipiste ei ole kiinteistöjen omistaminen, siksi meille sopii erinomaisesti tehdä yhteistyötä pitkäaikaisen ja ammattitaitoisen sekä hyvät rahoitukselliset resurssit omaavan kiinteistönomistajan Nordisk Rentingin kanssa." "Nordisk Renting on toiminut Suomessa pian viiden vuoden ajan, ja näiden vuosien aikana olemme tehneet sopimuksia ja investointeja kiinteistöihin Suomessa runsaan 500 miljoonan euron arvosta", sanoo ruotsalaisen emoyhtiön Nordisk Renting AB:n toimitusjohtaja Reinhold Geijer. "Meillä on jo aiemmin ollut yhteistyötä julkisyhteisöjen kanssa Suomessa, muun muassa Suomen valtio on vuokralaisena useissa kiinteistöissämme. Olemme erittäin tyytyväisiä siitä, että saamme Espoon kaupungin nyt asiakkaaksemme, samalla kun lisäämme yhteistyötämme NCC:n kanssa." Halutessasi lisätietoja, ystävällisesti ota yhteys: Reinhold Geijer, Toimitusjohtaja, Nordisk Renting AB, puh + 46 8 670 98 00 tai 46 70 314 91 05 Vesa Nummijärvi, Liiketoimintajohtaja, Nordisk Renting Oy, puh +358 9 7206 0811 Heikki Laukala, Virastopäällikkö, Espoon kaupunki, puh + 358 50 33 99 753 Jukka Lahtinen, Varatoimitusjohtaja, NCC Rakennus Oy, puh + 358 50 67 350 ------------------------------------------------------------ Tämän tiedon Teille välitti Waymaker, http://www.waymaker.fi Seuraavat tiedostot ovat ladattavissa: http://www.waymaker.net/bitonline/2003/10/15/20031015BIT00600/wkr0001.doc http://www.waymaker.net/bitonline/2003/10/15/20031015BIT00600/wkr0002.pdf