Report this content

Nordisk Renting rakennuttaa NCC:llä logistiikkakiinteistön Nokian Renkaille 17 MEUR:lla Nordisk Renting Oy on solminut sopimuksen Pohjoismaiden johtavan rengasvalmistajan, Nokian Renkaat Oyj:n kanssa logistiikkakeskuksen rakennuttamisesta Nokialle yhteistyössä NCC:n kanssa. Samanaikaisesti Nordisk Rentingin ja Nokian Renkaiden kanssa on solmittu 15-vuotinen vuokrasopimus, joka sisältää osto-option. Kokonaisinvestointi on noin 17 MEUR:a. Nokian Renkaat Oyj on Pohjoismaiden johtava rengasvalmistaja, joka työllistää 2 760 henkilöä. Yhtiö on ainoa rengasvalmistaja maailmassa joka on keskittynyt Pohjoismaisiin olosuhteisiin. Yhtiöllä on lisäksi on Pohjoismaiden suurin rengasketju, Vianor, johon kuuluu noin 170 omaa myyntipistettä Suomessa, Ruotsissa, Norjassa, Virossa ja Latviassa. Uuteen kiinteistöön, joka sijaitsee Nokian keskustan läheisyydessä, tulee modernit varastotilat. Uusi kiinteistö tulee vuonna 2001 valmistuneen 32.000 neliömetrin suuruisen logistiikkakiinteistön viereen. Kiinteistön sijainnilla on huomattava strateginen merkitys, koska se sijaitsee Nokian Renkaiden renkaidenvalmistus yksikön läheisyydessä, ja kiinteistöstä on erinomaiset yhteydet suurille liikenneväylille. "Menestyminen pohjoismaisilla rengasmarkkinoilla edellyttää meiltä tehokasta toimintaa ja vahvaa logistiikan hallintaa erityisesti kesä- ja talvirengassesonkien aikana. Logistiikkakeskustamme laajentamalla pystymme nostamaan päivittäistä lähetyskapasiteettiamme jopa 50 % nykyisestä, sanoo Nokian Renkaiden logistiikkajohtaja Kari-Pekka Laaksonen." Uuden kiinteistön rengasvarasto tulee olemaan noin 34 000 neliömetriä. NCC aloittaa rakentamisen syksyllä 2004 ja rakennus valmistuu vuoden 2005 lopulla. "Olemme erittäin tyytyväisiä voidessamme lukea johtavan Pohjoismaisen rengasvalmistajan asiakkaaksemme", sanoo ruotsalaisen emoyhtiön Nordisk Renting AB:n toimitusjohtaja Reinhold Geijer. "Strategiset vuokraratkaisut ovat hyvin tärkeitä logistiikka-alan yrityksille, koska kiinteistöllä ja sen sijainnilla on tärkeä merkitys operatiivisessa toiminnassa. Katsomme, että meillä on hyvät mahdollisuudet uusille kiinteistösijoituksille tällä alueella." Halutessasi lisätietoja, ystävällisesti ota yhteys: Reinhold Geijer, Toimitusjohtaja, Nordisk Renting AB, puh +46 8 670 98 00 Kari-Pekka Laaksonen, Nokian Renkaat Oyj , tel+ 358 3 340 7149 Vesa Nummijärvi, Nordisk Renting Oy , puh + 358 9 7206 0822 ------------------------------------------------------------ Tämän tiedon Teille välitti Waymaker, http://www.waymaker.fi Seuraavat tiedostot ovat ladattavissa: http://www.waymaker.net/bitonline/2004/09/15/20040915BIT00170/wkr0001.pdf