LEHDISTÖTIEDOTE 21 toukokuuta 2004 Nordisk Renting rakennuttaa toimistokiinteistön Ifille Turkuun yhteistyössä Hartelan kanssa Nordisk Renting Oy on tehnyt sopimuksen Hartela Oy:n kanssa uuden toimistokiinteistön rakennuttamisesta Ifille Turkuun. If Vahinkovakuutusyhtiö Oy ja Nordisk Renting Oy ovat allekirjoittaneet uuden toimitalon vuokrasopimuksen 15 vuodeksi. Kyse on yhteensä 44 miljoonan euron kokonaisinvestoinnista. If on Suomen johtava ja Pohjoismaiden suurin vahinkovakuutuskonserni, joka kuuluu Sampo- konserniin. Kiinteistöstä tulee näyttävä maamerkki Turkuun. Uusi toimitalo nousee lähelle Turun kaupungin keskustaa, hyvien julkisten liikenneyhteyksien varrelle ja lähelle valtatie E18 -liittymää. If keskittää vuoden 2006 alussa valmistuvaan uudisrakennukseen Turussa sijaitsevat vakuutus-, korvaus- ja hallintotoimintonsa Varsinaiset asiakaspalvelutilat jatkavat nykyisillä paikoillaan. "Tällä toimenpiteellä If Vahinkovakuutus jatkaa hallittua luopumista omasta kiinteistöomistuksestaan ja vapauttaa pääomia ydinliiketoimintansa kehittämiseen," sanoo johtaja Pekka Meras, johtaja, Ifin Group Services -yksiköstä. "Siksi tilojen vuokraaminen Nordisk Rentingiltä, vakaalta ja osaavalta kiinteistöomistajalta, on meille erinomainen ratkaisu." "Olemme erittäin tyytyväisiä voidessamme laskea Ifin, Pohjoismaiden johtavan vahinkovakuutuskonsernin, suurimpien asiakkaidemme joukkoon," sanoo Nordisk Renting AB:n toimitusjohtaja Reinhold Geijer. "Suomi muodostaa suhteellisesti ottaen voimakkaimmin kasvavan markkinan liiketoiminnassamme. Yhä useampi suomalainen yritys valitsee vuokraratkaisun omistamisen sijaan, ja tämä suuntaus näyttää jatkuvan." Seitsemän - yhdeksän kerroksisen rakennuksen vuokrattava kokonaispinta- ala on noin 29 000 neliömetriä, josta toimistotilaa on yhteensä noin 17 600 neliömetriä. Uudisrakennukseen tulee toimistotilaa noin 850 ifläiselle. Rakennuksen on määrä valmistua tammi - maaliskuussa 2006. Hankkeen edellytyksenä on, että tarvittavat luvat saadaan. Halutessasi lisätietoja, ystävällisesti ota yhteys: Reinhold Geijer, Toimitusjohtaja, Nordisk Renting AB , puh: +46 8 670 98 00 Pekka Meras, Johtaja, Group Services, If Vahinkovakuutusyhtiö Oy, puh: +358 50 1931 Heikki Hartela, Hartela Oy ,Toimitusjohtaja, puh: +358 2 282 4110 ------------------------------------------------------------ Tämän tiedon Teille välitti Waymaker, http://www.waymaker.fi Seuraavat tiedostot ovat ladattavissa: http://www.waymaker.net/bitonline/2004/05/21/20040521BIT00110/wkr0001.pdf