Nordisk Renting rakennuttaa uuden pääkonttorin NCC:lle Helsinkiin 22 MEUR:lla

Nordisk Renting rakennuttaa uuden pääkonttorin NCC:lle Helsinkiin 22 MEUR:lla Nordisk Renting Oy on solminut sopimuksen uuden pääkonttorin rakennuttamisesta NCC Finland Oy:lle Helsinkiin. NCC ja Nordisk Renting ovat samanaikaisesti solmineet 15-vuotisen vuokrasopimuksen. NCC rakentaa itse kiinteistön ja kokonaisinvestointi tulee olemaan noin 22 MEUR. NCC Finland Oy on yksi Suomen suurimmista rakennusyhtiöistä. Ruotsalaisen NCC AB:n kokonaan omistaman NCC Finland Oy:n liikevaihto vuonna 2001 oli 630 MEUR, ja henkilöstön määrä 2 500. Kiinteistöön tulee etupäässä toimistotiloja ja kokonaispinta-alaksi tulee noin 8 000 neliömetriä. Keskeisellä paikalla Mannerheimintiellä sijaitsevan kiinteistön arvioidaan valmistuvan kesällä 2004. "NCC:n osalta kiinteistöjemme pitkäaikainen vuokraus omistamisen sijaan on strateginen päätös. NCC Finland Oy:llä on ollut tarve saada Helsinkiin keskeiselle paikalle nykyaikaisempi ja tarkoituksenmukaisempi pääkonttori. Yhteistyössä Nordisk Rentingin kanssa, joka on asiantunteva ja pitkäaikainen kiinteistönomistaja, tämä projekti voidaan nyt toteuttaa," sanoo NCC Finland Oy:n toimitusjohtaja Timo U. Korhonen. "Tämä projekti syventää yhteistyötämme NCC:n kanssa, joka on jo aiemmin ollut yhteistyökumppanimme useissa uudisrakennushankkeissa niin Suomen kuin Ruotsin markkinoilla", toteaa ruotsalaisen emoyhtiön Nordisk Renting AB:n toimitusjohtaja Reinhold Geijer. NCC kuuluu siihen kasvavaan suuryritysten ryhmään joka tekee strategisen päätöksen vuokrata kiinteistöt pitkäaikaisesti omistamisen sijaan. On erittäin miellyttävää olla mukana vaikuttamassa näissä strategisissa valinnoissa." Halutessasi lisätietoja, ystävällisesti ota yhteys: Reinhold Geijer, Tj Nordisk Renting AB, puh +46 8-670 98 01 Åke von Ajkay, Varatj ja liiketoimintajohtaja Nordisk Renting AB, puh +46 8 670 98 15 Gisela Lindstrand, Lehdistöpäällikkö NCC AB, puh +46 8 585 523 46 Nordisk Renting omistaa ja kehittää kiinteistöjä vuokrattaviksi pitkillä vuokrasopimuksilla taloudellisesti vahvoille yrityksille ja julkistahoille. Tase on runsaat 16 miljardia ruotsin kruunua ja asiakkaita on Ruotsissa, Suomessa, Norjassa, Tanskassa, Sveitsissä ja Englannissa. Nordisk Rentingin omistajia ovat Nordea (40%), 3i (35%) ja Ruotsin 6. eläkerahasto (25%). ------------------------------------------------------------ Tämän tiedon Teille välitti Waymaker, http://www.waymaker.fi Seuraavat tiedostot ovat ladattavissa: http://www.waymaker.net/bitonline/2002/12/16/20021216BIT00420/wkr0001.doc http://www.waymaker.net/bitonline/2002/12/16/20021216BIT00420/wkr0002.pdf