RBS Nordisk Renting hankkii 22 kiinteistöä A- Katsastukselta 13,6 miljoonalla eurolla

Nordisk Renting Oy on solminut sopimuksen Suomen johtavan autokatsastusyrityksen, A- Katsastus Oy:n kanssa 22 eri puolella Suomea sijaitsevien katsastusasemien hankinnasta. Osapuolet ovat solmineet 18-vuotisen vuokrasopimuksen kiinteistöistä. Kokonaisinvestointi on 13,6 miljoonaa euroa.

Autokatsastusyritys A- Katsastus Oy muodostettiin vuonna 2003, kun valtion omistama Suomen Autokatsastus Oy yksityistettiin. Yritys harjoittaa etupäässä katsastustoimintaa, mutta myös autojen rekisteröintiä, kuljettajantutkintoja sekä muuta niihin liittyvää toimintaa. A- Katsastus harjoittaa toimintaansa pääosin Suomessa, jossa yrityksellä on 160 autokatsastusasemaa. Toimintaa on myös Latviassa, Puolassa, Venäjällä ja Tanskassa. Konsernin markkinaosuus Suomessa on runsaat 60 prosenttia, ja liikevaihto oli 82 miljoonaa euroa vuonna 2004. ”Yhteistyö asiantuntevan kiinteistönomistajan RBS Nordisk Rentingin kanssa merkitsee meille sitä, että vapautamme lisää pääomia ydintoimintaamme, ja lisäämme siten mahdollisuuksiamme laajentumiseen mm. Venäjällä, Baltiassa ja Puolassa, ”, sanoo A- Katsastuksen toimitusjohtaja Lasse Korppi. Kiinteistösalkku käsittää 22 autokatsastusasemaa, jotka sijaitsevat suurimmaksi osin Etelä-Suomessa. Vuokrattava kokonaispinta-ala on noin 24 000 neliömetriä. Kiinteistöt siirtyvät RBS Nordisk Rentingin omistukseen syyskuussa 2005. ”A- Katsastuksen kauppojen myötä jatkamme strategiaamme tehdä yhteistyötä vakavaraisten ja liiketoiminnoissaan vahvojen osapuolten kanssa, mikä vahvistaa asemaamme edelleen Suomessa. A- Katsastus harjoittaa tärkeää toimintaa, olemme tyytyväisiä ja toivomme pitkäaikaista ja menestyksellistä yhteistyötä.”, sanoo Nordisk Renting AB:n toimitusjohtaja Reinhold Geijer. Halutessasi lisätietoja, ystävällisesti ota yhteys: Reinhold Geijer, Toimitusjohtaja, Nordisk Renting AB, puh +46 (0)8 506 198 01 Lasse Korppi, Toimitusjohtaja, A- Katsastus Oy, puh +358 (0)45 632 2000