RBS Nordisk Renting hankkii oikeustalon Tammisaaresta 7,0 miljoonalla eurolla

Nordisk Renting Oy on solminut sopimuksen oikeus- ja poliisitalon hankinnasta Tammisaaressa. Kiinteistösijoitusyhtiö Kapiteeli myy kiinteistön RBS Nordisk Rentingille, joka hankinnan yhteydessä ottaa vastatakseen Suomen valtion kanssa olevat pitkäaikaiset vuokrasopimukset, vuokralaisina Oikeusministeriö ja Raaseporin kihlakunnanvirasto. Kiinteistön kauppahinta on 7,0 miljoonaa euroa.

Suomen valtion 100 prosenttisesti omistaman Kapiteelin tase on noin 1,2 miljardia euroa. Kiinteistön myynti on osa Kapiteelin kiinteistösalkun jatkuvaa rakennemuutosta lisätä keskittymistä vahvimmille ja suurimmille kasvualueille Suomessa. Raaseporin kihlakunta- ja käräjäoikeusalue käsittää alueen Hangosta Kirkkonummelle. Kiinteistön vuokrattava pinta-ala on 6 000 neliömetriä, ja RBS Nordisk Rentingin omistukseen kiinteistö siirtyy 30. joulukuuta 2005. ”Olemme erittäin tyytyväisiä tehdessämme ensimmäisen kaupan Kapiteelin kanssa, joka on merkittävä toimitsija kiinteistömarkkinoilla Suomessa,” sanoo emoyhtiön, Nordisk Renting AB:n toimitusjohtaja Reinhold Geijer. ”Suomen valtio on jo aiemmin RBS Nordisk Rentingin vuokralainen, ja on myönteistä nyt laajentaa tätä yhteistyötä.” Halutessasi lisätietoja ystävällisesti ota yhteys: Reinhold Geijer, Toimitusjohtaja, Nordisk Renting AB, puh +46 8 506 198 00

Yrityksestä

RBS Nordisk Renting tarjoaa taloudellisesti vahvoille yrityksille ja julkisyhteisöille pitkäaikaisia vuokraratkaisuja jotta nämä voivat paremmin keskittyä omaan ydintoimintaansa. Kun yritykset omistamisen sijasta vuokraavat pitkäaikaisesti kiinteistöt RBS Nordisk Rentingiltä, ne luovat tilaa varsinaisen liiketoimintansa kasvulle ja kehittämiselle. RBS Nordisk Rentingin tase on yli 2 miljardia euroa ja kotimarkkina-alue on Pohjoismaat. RBS Nordisk Rentingin omistaja on The Royal Bank of Scotland, joka on Euroopan kolmanneksi suurin pankki. Lisätietoja www.rbsnordiskrenting.com tai www.rbs.com