RBS Nordisk Renting hankkii sekä laajentaa YIT:n pääkonttorikiinteistön Helsingissä 139 miljoonalla eurolla

RBS Nordisk Renting on hankkinut YIT:n Käpylässä, Helsingissä sijaitsevan pääkonttorikiinteistön Eläkevakuutusyhtiö Ilmariselta 70 miljoonalla eurolla. Samalla on solmittu sopimus YIT:n pääkonttorin laajentamisesta 69 miljoonalla eurolla. Tulevan laajennuksen yhteydessä uudistetaan myös Keskon olemassa olevat kauppatilat. RBS Nordisk Renting on solminut 15 vuoden vuokrasopimuksen YIT:n ja Keskon kanssa uudesta pääkonttorirakennuksesta ja uudistetuista kauppatiloista.

YIT:n pääkonttorin laajennus sekä olemassa olevan pääkonttorirakennuksen osittainen uudistaminen valmistuu vuoden 2008 lopulla, ja sen kokonaispinta-ala on noin 30 000 neliömetriä, josta noin 3 000 neliötä on kauppatiloja.

RBS Nordisk Rentingillä on jo useiden vuosien ajan ollut ja kehittynyt vahva yhteityökumppanuus YIT:n ja Keskon kanssa. YIT voi keskittää ja koota pääkonttoritoimintonsa samaan rakennukseen uusien tilojen myötä. Kiinteistö sijaitsee hyvien liikenneyhteyksien varrella lähellä keskeisiä pääväyliä joka on tärkeää Keskolle.

YIT, joka on markkinajohtaja Suomessa, tarjoaa investointi- ja kunnossapitopalveluita kiinteistö- ja rakennusalalle sekä teollisuuteen ja tietoliikenteeseen Pohjoismaissa, Baltian maissa sekä Venäjällä.

Kesko on vähittäiskaupan osaaja, joka tuo kauppojensa kautta elämisen laatua kuluttajien jokaiseen päivään tarjoamalla arvostettuja tuotteita ja palveluita kilpailukykyiseen hintaan. Kesko toimii Pohjoismaissa, Baltiassa ja Venäjällä.

“Olemme todella tyytyväisiä voidessamme kehittää pitkäaikaista ja arvokasta yhteistyötämme niin YIT:n kuin Keskonkin kanssa”, sanoo Nordisk Renting AB:n toimitusjohtaja Reinhold Geijer.