RBS Nordisk Renting laajentaa yhteistyötä Keskon kanssa

Report this content

RBS Nordisk Renting on hankkinut K-citymarket kiinteistön Kesko Oyj:ltä ja on yhteistyössä Kesko Oyj:n ja Ruokakesko Oy:n kanssa sitoutunut lisäinvestointeihin liittyen RBS Nordisk Rentingin nykyiseen K-citymarket portfolioon, johon kuuluu kahdeksan K-citymarket kiinteistöä. Kokonaisinvestointi on noin 211 miljoonaa euroa.

Nordisk Renting Oy on hankkinut Kesko Oyj:ltä K-citymarketin Pieksämäeltä. Samanaikaisesti on solmittu sopimus koskien lisäinvestointeja kolmessa K-citymarketissa. Hankinnan ja lisäinvestointien yhteydessä on uutta K-citymarket portfoliota koskien solmittu uudet pitkäaikaiset elinkustannusindeksisidonnaiset vuokrasopimukset. Ruokakesko Oy tulee jatkamaan tiloissa vuokralaisena.
Lisäinvestointien odotetaan valmistuvan vuoden 2008 loppuun mennessä. Lisäinvestoinnit mukaan lukien uudelleenjärjestellyn K-citymarket kiinteistöportfolion kokonaispinta-ala on noin 130 000 neliömetriä.

RBS Nordisk Renting on toiminut erinomaisessa yhteistyössä Keskon kanssa useita vuosia. Alkuperäinen K-citymarket kiinteistösalkku hankittiin vuosina 2000 ja 2002. Tämän lisäksi RBS Nordisk Rentingilla on yhteistyötä Keskon kanssa Keskon KV2- keskusvarastossa Vantaalla, Keskon Indoor kiinteistössä Lohjalla, K-supermarket kiinteistössä Helsingissä ja toimisto/varasto kiinteistössä Espoossa.

Tämän kiinteistösalkun uudelleenjärjestelyn teki mahdolliseksi RBS Nordisk Rentingin ainutlaatuinen liiketoimintamalli, Keskon liiketoimintamallin ymmärtäminen ja kumppanuuslähestymistapa strukturoituun kiinteistösjioittamiseen liittyen. RBS Nordisk Renting auttaa yhteistyökumppaneitaan kehittämään pitkäaikaisia vuokrasopimuksia jotka ovat räätälöityjä ratkaisuja täyttämään heidän kulloisetkin käytännölliset ja taloudelliset erityisedellytykset.

”Olemme todella tyytyväisiä voidessamme syventää pitkäaikaista yhteistyötämme Keskon kanssa, ja olemme ylpeitä yhteistyöstämme Keskon kanssa, joka on yksi Suomen johtavista pörssinoteeratuista yrityksistä”, sanoo Nordisk Renting AB:n toimitusjohtaja Reinhold Geijer.

“Vuodesta 2000 Keskolla on ollut menestyksekästä yhteistyötä RBS Nordisk Rentingin kanssa. Tällä viimeisimmällä sopimuksella on pitkäaikainen ja strategisesti tärkeä merkitys Ruokakeskolle, joka on osoitus yhteistyömme jatkuvasta kehittymisestä ja syventymisestä”, sanoo Ruokakesko Oy:n toimitusjohtaja Terho Kalliokoski.

Halutessasi lisätietoja ystävällisesti ota yhteys:
Reinhold Geijer, TJ Nordisk Renting AB, puh: +46 8 506 198 00
Terho Kalliokoski, TJ Ruokakesko Oy, puh: +358 1053 22204