• Nordisk Renting/

RBS Nordisk Rentingin ja Finnish Consulting Group solmivat pitkäaikaisen vuokrasopimuksen uudesta pääkonttorista Helsingissä

Report this content

Nordisk Renting Oy ja Finnish Consulting Group, FCG, ovat sopineet kiinteistöyhteistyöstä koskien FCG:n uutta pääkonttoria. Osapuolet ovat solmineet pitkäaikaisen vuokrasopimuksen. Toimistokiinteistön suunnittelusta ja rakentamisesta vastaa Skanska. Kokonaisinvestointi on 21,8 miljoonaa euroa.

FCG on koulutus- ja konsulttiyritys, joka muodostettiin vuonna 2005 kun Suunnittelukeskus Oy:n, Efeko Oy:n ja Helsinki Consulting Group Oy:n toiminnot yhdistettiin. FCG tarjoaa ammattimaista osaamista johdon ja hallinnon konsultoinnin ja koulutuksen, infrastruktuurin suunnittelun ja kansainvälisen kehityskonsultoinnin alueilla. FCG:n palveluksessa on runsaat 500 henkilöä, ja konsernin palvelut kattavat monialaisesti erityisesti julkisen sektorin tarvitsemat konsultti- ja koulutuspalvelut. Konserni tarjoaa palvelujaan laajasti myös yksityiselle sektorille. Suurimmat omistajat ovat Suomen kuntaliitto ja Helsingin Yliopisto Holding Oy. Uusi pääkonttori rakennetaan Helsingin Käpylään, joka on kasvanut uudeksi toimistokiinteistöjen alueeksi hyvien liikenneyhteyksien varteen Helsingin keskustan ja Helsinki - Vantaan lentokentän välimaastossa. Kiinteistö muodostuu kahdesta kuusikerroksisesta rakennuksesta, ja kokonaispinta-ala on noin 7 000 neliömetriä. FCG keskittää kolmen tytäryrityksen toimintoja uuteen pääkonttoriin. ”Uusi pääkonttori on tärkeä osa kehitystämme yhdeksi Suomen suurimmista konsulttiyrityksistä, ja se luo meille mahdollisuuden koota toimintojamme yhden katon alle. Sen lisäksi, että saamme modernin toimiston, lisääntyy myös tehokkuus ja hallinnolliset kulut vähenevät,” sanoo FCG:n toimitusjohtaja Seppo Mäki. ”Olemme hyvin tyytyväisiä aloittaessamme yhteistyön FCG:n kanssa,” sanoo Nordisk Renting AB:n toimitusjohtaja Reinhold Geijer. ”Näemme selvän kysynnän kustannustehokkaista vuokraratkaisuista julkisyhteisöiden keskuudessa.” "Skanska on tyytyväinen voidessaan tarjota asiantuntemuksensa merkittävien yhteistyökumppaneiden kanssa toteutettavaan hankkeeseen," toteaa Skanska Oy:n toimitusjohtaja Juha Hetemäki. Rakennus valmistuu heinäkuussa 2007. Lisätietoja antaa Reinhold Geijer, Toimitusjohtaja, Nordisk Renting AB, puh +46 8 506 198 00 Seppo Mäki, Toimitusjohtaja, FCG, puh: +358 10 409 5412 Juha Hetemäki, Toimitusjohtaja, Skanska Oy, puh.+358 9 6152 2245