Nordnet – suurin meklari Pohjoismaiden pörsseissä heinäkuussa

Nordnet oli suurin meklari Pohjoismaiden pörsseissä heinäkuun aikana osakekaupoissa laskettuna. Nordnet oli 18% suurempi kuin toiseksi suurin meklari markkinalla. Yksityishenkilöiden pörssimielenkiinto kaikissa Pohjoismaissa jatkoi kesän aikana, jolloin Internetmeklareiden asiakkaat Pohjoismaissa saivat aikaansa 3% enemmän toteutuneita kauppoja verrattuna vuoden 2005 ensimmäisen puolenvuoden keksiarvoon. (39 989 toteutunutta kauppaa/päivä heinäkuussa, verrattuna 2005 ensimmäisen puolenvuoden keskiarvoon: 38 905).Tämän osoittaa Nordnetin kokoama tilasto Pohjoismaiden pörsseistä. ”Yksityishenkilöt kaikissa Pohjoismaissa ovat osoittaneet haluavansa ostaa osakkeita asiantuntijoiden kautta jotka pystyvät tarjoamaan parempia palveluita ja hintoja kuin tavalliset pankit.”, Jessica Gertun, Nordnetin tiedotuspäällikkö, sanoo. Heinäkuun aikana Nordnetin kautta tehtiin 332 732 kauppaa joka vastaa 7,62% kaikista kaupoista Pohjoismaiden neljässä pörssissä. Toisiksi suurin meklari oli SEB jonka kautta tehtiin 282 652 kauppaa, vastaavasti 6,48%. ”Olemme saaneet markkinaosuuksia myös Suomen markkinalta, joka auttaa Nordnetia pitämään paikkaansa Pohjoismaiden suurimpana meklarina.” Jessica Gertun sanoo. Kaupankäynnin mielenkiinto on kohdistunut myös muille markkinoille kuin kotimarkkinoille. Suomalaiset ovat osoittaneet kiinnostusta käydä kauppaa etupäässä Ruotsin pörssissä. ”Olen vakuuttunut siitä että tämä on uuden trendin alku. Yhä useampi yksityishenkilö kiinnostuu kurkkimaan kotimaan rajojen yli kun osakkeet on sijoituskohteena. Kun yksityishenkilö sitä paitsi voi käydä kauppaa muiden Pohjoismaiden osakkeilla yhtä vaivattomasti ja kustannustehokkaasti kuin kotimaisilla, on ilmiselvää että kiinnostus kasvaa.” Jessica Gertun sanoo. Halutessasi lisätietoja, ota yhteyttä: Jessica Gertun, Tiedotuspäällikkö, +46 (0)8-506 330 30, +46 (0)709- 697424, jessica.gertun@nordnet.se Liite 1: Taulukko näyttää Pohjoismaiden pörsseissä tehdyt kaupat sekä markkinaosuudet vuoden 2005 ensimmäisen puolenvuoden aikana. REMOVED GRAPHICS] Taulukko 1.Pohjoismaiden 15 suurinta meklaria huomioon ottaen osakekauppojen määrä Tukholman, Oslon, Helsingin, ja Kööpenhaminan pörsseissä heinäkuun sekä vuoden 2005 ensimmäisen puolenvuoden aikana. Lähde: Nordnetin kokoama virallinen tilasto pörsseistä Pohjoismaiden Internetmeklareiden markkinaosuudet heinäkuussa [REMOVED GRAPHICS] [REMOVED GRAPHICS] Taulukko 2. Pohjoismaiden 6 suurinta Internetmeklaria huomioon ottaen osakekauppojen määrä Tukholman, Oslon, Helsingin, ja Kööpenhaminan pörsseissä heinäkuun sekä vuoden 2005 ensimmäisen puolenvuoden aikana. Lähde: Nordnetin kokoama virallinen tilasto pörsseistä